Przygotowanie łusek do elaboracji

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

lechu pisze:Łuski w .32 S&WL skracasz do jednego wymiaru?
Tak, skracam :) - wiem, że maniakalnie dokładny jestem

Donkihot - ja raczej unikam tej marki. Jedynie co im dobrze wyszło to nazwa bo łatwa w zapamiętaniu i matryce 9mm - szczególnie ta formatująca nabój po całości

andy7 - problem u mnie polega na zaciśnięciu właściwie to zawinięciu łuski do środka. Troszeczkę mocniej i mam odskoki. Jak dogram wszystko to jedna dziura. Jak słabiej to znowu odskok. A jedna matryca wykonuje 2 czynności i za każdym razem trzeba ustawiać to crimpowanie
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

RCBS jest dobre :) dzięki wielkie. Właśnie zamówiłem
andy7
Posty: 1648
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 22:01
Lokalizacja: co skad ? Z miasta Hamow i Burkow

Post autor: andy7 »

donkihot pisze: Tu można kupić crimpującą do .32 https://parabellum.pl/lee-matryca-crimp ... ugiej.html
Teraz co prawda brak, ale zapytaj kiedy będą mieli. Ja kupiłem i jest OK.
Kupiles dodatkowa matryce mimo, ze masz w set'cie, jestem pelen podziwu ! :mrgreen:

:wink:
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Pisałem dlaczego potrzebuję drugą. Nie jestem w stanie jej ustawić do powtarzalności crimpu. Muszę mieć osobną osadzającą i crimpującą.
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

Arek_78 pisze:RCBS jest dobre :) dzięki wielkie. Właśnie zamówiłem
Proszę bardzo \:D/
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Zawsze twierdziłem, że co kilka głów to nie jedna :P
andy7
Posty: 1648
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 22:01
Lokalizacja: co skad ? Z miasta Hamow i Burkow

Post autor: andy7 »

Arek_78 pisze:Pisałem dlaczego potrzebuję drugą. Nie jestem w stanie jej ustawić do powtarzalności crimpu. Muszę mieć osobną osadzającą i crimpującą.
Wybacz ale nie zgodze sie z ty wypowiedzia.

Inna bajka jest, ze pic lezy w trzpieniu ( tak chyba sie to fachowo nazywa ) bo ten ewentualnie moze uszkodzic lekko pocisk i ten z jednej strony moze byc nieco wyzszy lub nizszy ( wyzej lub nizej osadzony w stosunku do crimp'u ) ale sam crimp jest zawsze OK,

To raczej kwestia dobrego i umiejetnego ustawienia wysokosci osadzania i crimpu. Kolejnosc regulacji jest dowolna :mrgreen: , najwyzej zdelaborujesz i zformatujesz ponownie , no i kielich tez musisz na nowo zrobic.

:wink:
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Właśnie tak miałem jak piszesz. Gdy chciałem jednocześnie osadzić pocisk i zrobić crimp to niestety pocisk wchodził pod kątem i zwijało łuskę. Tak jakby crimp był robiony za szybko i pocisk zaczynał się nie mieścić. Po rozbiciu tego procesu jest ok. Regulowałem trzpień ale wygląda na to że oprócz regulacji samego trzpienia trzeba też ustawić wysokość matrycy. Za dużo kombinowania. Wolę rozbić te dwa procesy. Używam tulei wymiennych więc jak zablokuję matrycę to mi już ustawienia się nie zmienią.
lechu
Posty: 878
Rejestracja: poniedziałek, 06 maja 2013, 11:05
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: lechu »

Arek_78 pisze: Tak, skracam :) - wiem, że maniakalnie dokładny jestem
To jest podstawa do dokładnego crimpu :wink:

Można zrobić crimp podczas osadzania, matrycą Hornady na pewno. Robię tak od lat.
Inna sprawa jest, że Pardini potrzebuje większego crimpu niż np Walther GSP.
Przy zbyt małym może się ciąć.
andy7
Posty: 1648
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 22:01
Lokalizacja: co skad ? Z miasta Hamow i Burkow

Post autor: andy7 »

Arek_78 pisze:Właśnie tak miałem jak piszesz. Gdy chciałem jednocześnie osadzić pocisk i zrobić crimp to niestety pocisk wchodził pod kątem i zwijało łuskę. Tak jakby crimp był robiony za szybko i pocisk zaczynał się nie mieścić. Po rozbiciu tego procesu jest ok. Regulowałem trzpień ale wygląda na to że oprócz regulacji samego trzpienia trzeba też ustawić wysokość matrycy. Za dużo kombinowania. Wolę rozbić te dwa procesy. Używam tulei wymiennych więc jak zablokuję matrycę to mi już ustawienia się nie zmienią.
.


Ja bede chcial dac przetoczyc wlasnie trzpien osadzajacy pociski z nacieciem na nim jego krztaltu, tak wlasnie aby nie zostawial na pocisku sladu.

Problemem jest, ze mam duza partie ( 6 000 + ) 3 rozne fabrykaty roznych pociskow, ktore niestyty roznia sie gornym ksztaltem.

Po latach powracam do odlewania pociskow samemu, powtarzalnosc jest, ksztaltu dom trzpienia jak i samej wagi.
.
W zeszlym roku oddlalem po ca. 1000 pociskow 9 Para z Gas check i 1 000 pociskow w .357 rowniez z gas check. Na wiosne planuje poodlewac wlasnie .32 i .45 oraz .38 WC Sztabki 15 kgolowiu leza juz przygotowane :mrgreen:

Pardini jest z tego co slyszalem b. kaprysny. Co prawda kupie go w .22lr ale jak mi nie podejdzie to sprzedam i kupie Feinwerkbau AW 93

Do . 22lr mam konversje do P 240. :mrgreen:



:wink:
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Pierwsze testowe naważki w 32 s&w poszły na Pardinim. Nie jest wybredny. Łyka wszystko od 1,2gr do 1,8gr. Muszę tylko jakiś laser zamontować do przystrzelania bo tak jak pisałem wcześniej strzelec ze mnie żaden. W sumie sięgając pamięcią wstecz to mam go już 2 rok i nigdy nie miałem żadnego problemu. Strzelałem z Geco, Fiocchi i Lapua. Wszystkie latały identycznie do ceny.
andy7
Posty: 1648
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 22:01
Lokalizacja: co skad ? Z miasta Hamow i Burkow

Post autor: andy7 »

A tu jeszcze przyrzad do unifikacji kanalu ogniowego jakiego uzywam

https://kmshooting.com/flash-hole-unifo ... ilder.html

:wink:
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Zamówiłem już parę gratów:

https://www.brownells.pl/308-WINCHESTER ... -749016675

https://parabellum.pl/wilson-trymer-ze- ... luski.html

Przyrząd pomiarowy przyda się ponieważ dociśnie z jednakową siłą łuskę aby zmierzyć jej długość całkowitą.

Co do skracania łusek - jak pisałem Redding jest do d...y bo:
1. Uchwyt łuski niszczy łuskę, tworzy na niej zadziory
2. Przy skrawaniu czasem opiłek wpadnie na pilota i potrafi porysować wewnętrzną część szyjki łuski
3. Powtarzalność jest +- 0,001" - trzeba dokładnie mierzyć żeby uzyskać super dokładność.

Twój przyrząd który pokazałeś też tworzy minimalny stożek w kanale ogniowym?

Znalazłem jeszcze taki film: https://www.youtube.com/watch?v=RQBx6F4cZRE - 12:22 - jest zdjęcie
Awatar użytkownika
Raphael27
Posty: 133
Rejestracja: niedziela, 20 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Raphael27 »

Mam trymer hornady. Jest super, tylko potrzebuje shelholdera danego kalibru. Dokładność do 0.003mm.
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Tak, Hornady robi bardzo dobry sprzęt. Teraz zacząłem się zastanawiać dlaczego wybrałem Redding zamiast oprzeć całą elaborację na sprzęcie Hornady. Ale człowiek uczy się na błędach.

Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie zbijania samych ramion łuski.

Gdyby kupić matrycę https://www.brownells.pl/308-WINCHESTER ... -749017789 nie wkładać bushingów to czy można ją zbić same ramiona szyjki?
tytus160
Posty: 309
Rejestracja: czwartek, 31 maja 2018, 09:17
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: tytus160 »

A ja się zawiodłem na 2 rzeczach od Hornady.
Matryca odspłonkowująca nie radzi sobie ze spłonkami z crimpem (GGG) a do jednego z 2 identycznych shellholderów (dla .308) co 3-4 łuska nie wchodzi :-/

Jak często odpuszczacie łusk? Znam takich co po każdym strzelaniu...
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Ja do odspłonkowywania używam matrycy Lee i brudnej prasy - ta matryca radzi sobie ze wszystkimi łuskami oprócz S&B Nontox. Ale przetoczyłem na cieńszy trzpień wybijający i już działa ze wszystkim.

Łuski do uchwytu nie wchodzą ponieważ po strzale najprawdopodobniej wystaje ci spłonka poza obręb łuski. Hornady robi dość dobre i spasowane shellholdery i dlatego nie możesz wcisnąć takiej łuski.

Na razie testuję odpuszczanie łusek na S&B. Niektórzy twierdzą, że co 3 strzelania trzeba odpuścić, nie którzy co 2, a inni po każdym. Póki co mam nowe łuski Lapuy raz odstrzelone i nie odpuszczałem ich jeszcze. Po 2 użyciu się zastanowię.
tytus160
Posty: 309
Rejestracja: czwartek, 31 maja 2018, 09:17
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: tytus160 »

Co do shellholdera to był kłopot ze zmieszczeniem również nowej łuski Lapua, trafił się widocznie egzemplarz zbyt ciasny.
Matryca Lee właśnie przyszła - będę testował.
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

To bardzo dziwne. Musiałeś mieć pecha. Ja mam urządzenie do spłonkowania Hornady i shellholdery - nie miałem nigdy problemu
tytus160
Posty: 309
Rejestracja: czwartek, 31 maja 2018, 09:17
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: tytus160 »

Aaa, no i shellholder Hornady nie pasował do osadzarki spłonek RCBS, Lee podszedł be problemu...
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

To normalne :)
Hornady w swoim zestawie do osadzania spłonek daje 2 tacki - jedną właśnie do RCBS. Chwała im za to.
wojciech.wroclaw71
Posty: 18
Rejestracja: czwartek, 13 lutego 2020, 20:01

Post autor: wojciech.wroclaw71 »

Czekając z braku czegokolwiek do roboty chciałem wypróbować mój ghetto sposób na mycie łusek.
Do butelki PET wsypałem kilka garści nieodspłonkowanych łusek 357 mag. Wlałem trochę substytutu mleczka cif, płyn od naczyń, łyżeczkę kwasku cytrynowego, kilka psiknięć W3 super tyurbo pogromca brudu i chyba niepotrzebnie łyżkę 30% perhydrolu.
Wszystko uzupełniłem gorącą wodą, tak żeby wszystkie łuski były zanurzone. Zostawiłem na 10 minut, kilka razy "szejkowałem". Całość operacji, 30min max.
Poza niedomytym dnem w kilku przypadkach, łuski prezentują się jak na zdjęciu. Podczas mycia woda zrobiła sę niebieska, co może świadczyć o trawieniu łusek, następny test odbędzie się bez perhydrolu i na odspłonkowanych łustach.

Obrazek
Pozdrawiam,
W.
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Nie wiem co mam ci napisać.
Po pierwsze łuski się myje nie po to aby świeciły się z zewnątrz jak psu j... tylko po to aby oczyścić je oraz kanał ogniowy ze wszelkiego brudu po poprzednich ładunkach.
Ty umyłeś łuski zaspłonkowane i teraz przy usuwaniu spłonek to będziesz miał syfu pełno.
wojciech.wroclaw71
Posty: 18
Rejestracja: czwartek, 13 lutego 2020, 20:01

Post autor: wojciech.wroclaw71 »

Pomimo, że na swoim koncie nie mam zrobionego pojedynczego naboju, wiem, że myjemy łuski odspłonkowane, to był tylko test, z nudów w zasadzie.
Mam osobną prasę brudną (jutro jadę po śruby żeby ją przymocować)
Pozdrawiam,
W.
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

Nie wiem czy zmiana koloru wody wynikła z użycia perhydrolu. Piszesz coś o zastosowaniu "W3 super tyurbo pogromca brudu" nie znam tego specyfiku i nie mogłem go znaleźć w sieci. Sprawdź czy w składzie nie ma wodorotlenku sodu NaOH (albo w tym mleczku Cif) Tego związku należy unikać.
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Awatar użytkownika
matthius
Posty: 689
Rejestracja: niedziela, 13 września 2015, 17:08

Post autor: matthius »

Łuski do elaboracji "masowej" myję razem ze spłonkami. Prasa przerobiła już kilka tysięcy w obu kalibrach i nie wygląda nawet na ubrudzoną.
Zaznaczam jednak, że jest to prasa progresywna, z bardzo dobrze działającym zrzutem spłonek - nic nie rozsypuje się na boki.
wojciech.wroclaw71
Posty: 18
Rejestracja: czwartek, 13 lutego 2020, 20:01

Post autor: wojciech.wroclaw71 »

Perhydrol, Kwasek cytrynowy są w składnikami domowego wytrawiacza do płytek miedzianych.

Miedź nie reaguję z NaOH.
Pozdrawiam,
W.
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

wojciech.wroclaw71 pisze:Perhydrol, Kwasek cytrynowy są w składnikami domowego wytrawiacza do płytek miedzianych.

Miedź nie reaguję z NaOH.
Jesteś tego pewny?
Przeczytaj to: https://reloading.pl/forum/viewtopic.ph ... 3b0854c878
A konkretnie moją wypowiedź z Sobota, 09 Wrzesień 2017, 16:27
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
wojciech.wroclaw71
Posty: 18
Rejestracja: czwartek, 13 lutego 2020, 20:01

Post autor: wojciech.wroclaw71 »

https://pl.wikibooks.org/wiki/Chemia_ni ... Mied%C5%BA

Pewnie przereagował jakiś dodatek do miedzy. Cynk chyba nie, jego wodorotlenek jest białawo szary.
Lub jakiś syf z pozostałości prochu wszedł w reakcję.
Pozdrawiam,
W.
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

wojciech.wroclaw71 pisze:https://pl.wikibooks.org/wiki/Chemia_ni ... Mied%C5%BA

Pewnie przereagował jakiś dodatek do miedzy. Cynk chyba nie, jego wodorotlenek jest białawo szary.
Lub jakiś syf z pozostałości prochu wszedł w reakcję.
Podlinkowałeś Miedź, a to właśnie cynk zawarty w mosiądzu reaguje z zasadami.
https://sciaga.pl/slowniki-tematyczne/1 ... chemiczne/
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
wojciech.wroclaw71
Posty: 18
Rejestracja: czwartek, 13 lutego 2020, 20:01

Post autor: wojciech.wroclaw71 »

Wydawało mi się, że Twoja wątpliwość tyczy się miedzi.
Tylko cynk nie daje czarnej oksydy.
Tutaj może być coś ciekawego:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... UV1hWoBvyo
Pozdrawiam,
W.
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

Wojtku, przerzucamy się argumentami i na dłuższą metę ta rozmowa do niczego nie doprowadzi. Ja mam taką propozycję: Wyspłonkuj i umyj kilka łysek (w dowolnej kąpieli jaką stosujesz i przynosi dobry skutek) wypłucz je i osusz. Wrzuć te łuski do słoiczka, nasyp takiego granulatu do udrażniania rur (praktycznie czysta soda kaustyczna) i zalej ciepłą wodą (uwaga, może zacząć mocno się pienić i pryskać) pozostaw na 1/2 godziny. Zrób fotki tych łusek i wstaw je w tym wątku. "Orzechy przeciw dolarom" że będą granatowo czarne.
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
wojciech.wroclaw71
Posty: 18
Rejestracja: czwartek, 13 lutego 2020, 20:01

Post autor: wojciech.wroclaw71 »

Nie chodzi mi o przerzucanie się argumentami.
Sam jestem ciekaw co powoduje zaczernienie.
Pozdrawiam,
W.
likker_runner
Posty: 1525
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2016, 10:07

Post autor: likker_runner »

Po co wyważać otwarte drzwi? Takie dyskusje że jakieś żrące chemikalia tylko czernią łuski, a inne przerabiają .357 Mag na .38 Spl jeżeli tylko czas precyzyjnie dobrać, są bez sensu. Nie ma lepszego sposobu na mycie łusek niż wsad nierdzewny, który pozwala na używanie jak najłagodniejszych środków. A jeżeli już bawić się w najniższe koszty, to szczotka do probówek 9mm z pędzlem na końcu daje efekty zbliżone do mycia z wsadem, również w łagodnych kapielach typu Ludwik + szczypta kwasu cytrynowego.

Mycie ze spłonkami to IMO błąd, bo osad w gnieździe raz że bardzo wolno schnie, a co najważniejsze chłonie chemikalia, które potem mogą jełczeć, korodować okoliczny metal a może nawet jakoś niekorzystnie oddziaływać ze spłonką. Gdybym sam chciał robić full progresywnie, ze spłonkowaniem w jednym ciągu z odspłonkowaniem, to używałbym tylko i wyłącznie suchego tumblera wibracyjnego. Albo wynalazł progresywkę z dodatkową stacją na czyszczenie gniazda spłonki.
tytus160
Posty: 309
Rejestracja: czwartek, 31 maja 2018, 09:17
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: tytus160 »

Można myć 3 razy - ale kłóci się to z ideą szybkości działania na progresywnej prasy.
Pierwszy raz bez wsadu nierdzewnego i nieodspłonkowane łuski (trochę płynu do naczyń i odrobina Cilitu kamień i rdza) - jako przygotowanie do odspłonkowania.
Potem odsłponkowanie na brudnej prasie i mycie właściwe z wsadem.
A na koniec wypłukanie smarów z formatowania i opiłków z trymowania.

Tak właśnie robię - ale to do repetierów.
Awatar użytkownika
matthius
Posty: 689
Rejestracja: niedziela, 13 września 2015, 17:08

Post autor: matthius »

Przy masowej elaboracji, moimi priorytetami są czas i koszty. Ma być dużo i szybko.
Jeśli łuski 9x19 są ze strzelnicy krytej, to nawet ich nie myję, od razu idą do podajnika.
223 zawsze myję w pralce z użyciem zwykłego proszku, aby ładnie dały się pokryć lubrykantem w sprayu. Latem na słońcu schną w ciągu godziny.
Owszem, gniazda spłonek są brudne, ale jak dotąd nie robiło to różnicy - ani przy osadzaniu, ani przy strzelaniu.

To jest moje podejście. Jeśli ktoś chce robić inaczej, nic mi do tego.

Jeśli to kogoś interesuje - .223 zrobiłem już w ten sposób 9018 sztuk, a 9x19 około 9750.
TomaszMk
Posty: 196
Rejestracja: sobota, 16 grudnia 2017, 13:24
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: TomaszMk »

W moim przypadku, myje w ultradzwiekach razem ze splonkami.
Suszenie w kuwecie na podlodze w lazience ( ogrzewanie podlogowe ) zalatwia sprawe. Jest sucho i bezpiecznie :mrgreen: Na raz mycie 2000-3000 lusek 9x19 i pomiedzy nimi kilkaset 223.

Czy to 9x19 czy 223 nie zauwazylem specjalnie roznicy w strzelaniu.
Ale super precyzyjnosci nie wymagam - shadowka lyka pieknie, i ar15 tez nie grymasi.
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

tytus160 pisze:Można myć 3 razy - ale kłóci się to z ideą szybkości działania na progresywnej prasy.
Pierwszy raz bez wsadu nierdzewnego i nieodspłonkowane łuski (trochę płynu do naczyń i odrobina Cilitu kamień i rdza) - jako przygotowanie do odspłonkowania.
Potem odsłponkowanie na brudnej prasie i mycie właściwe z wsadem.
A na koniec wypłukanie smarów z formatowania i opiłków z trymowania.

Tak właśnie robię - ale to do repetierów.
Skoro masz brudną prasę to nie ma najmniejszego sensu tyle razy myć łuski.

1. Odspłonkujesz - myjesz pierwszy raz, ja myję dłuższy okres - 2-2,5 godz się mielą, ale są czyste, można powiedzieć że w 99%
2. Obrobisz łuski - myjesz drugi raz - tu krótko, aby pozbyć się opiłków i nabrały ładnego połysku dla oka - około 20 min
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arek_78 »

Dzisiaj odreagowując po tygodniu pracy przetestowałem nowy nabytek


Obrazek


Super sprawa jeżeli chodzi o pomiary samych łusek oraz gotowej amunicji.

Pozwoli oszczędzić sporo czasu jak ktoś mierzy każdą łuskę i nabój podczas składania.

a tu filmik z zastosowania - co prawda do .223 ale pozwala poznać urządzenie

https://www.youtube.com/watch?v=_gZX0D2KQ_4
ODPOWIEDZ