subsonic AR10 niereulowany blok gazowy
subsonic AR10 niereulowany blok gazowy
Witam, czy istnieje wysokie prawdopodobieństwo pozostania pocisku w lufie w przypadku amunicji subsonic własnej produkcji w AR10 bez regulowanego bloka gazoweo . Ewentualnie proszę o artykuły powiązane moze byc w idisz, znaczy sie englisz. W ostateczności : jak wybić pocisk z lufy
karabin DB10 308 win, długość lufy 457 mm, blok gazowy około w połowie długości lufy
VV N32C minimalna nawazka 0,53 g, OAL 65 mm, pocisk 170 grain
karabin DB10 308 win, długość lufy 457 mm, blok gazowy około w połowie długości lufy
VV N32C minimalna nawazka 0,53 g, OAL 65 mm, pocisk 170 grain
Mi by szkoda było prętem metalowym i młotem w lufie operować. Jeżeli elaborujesz a pocisk jest jeden zrób to sam. Jeżeli nie reabolujesz to poproś znajomego. Nabój z prochem bez pocisku i delikatnie go wprowadź na strzelnicy lub użyj zatyczki i wydmuchaj go. Szkoda gwint niszczyć waląc młotkiem w pręt. Ogólnie brak regulacji gazowej nie ma prawa wpłynąć na utknkęcie pocisku w lufie. To kwestia zbyt małego ładunku prochu najprawdopodobniej lub zawilgocenia.
Gdzieś w internecie przeglądałem opracowania z badań jakie są potrzebne siły potrzebne do przepchnięcia rożnych rodzajów pocisków przez lufę te siły są na prawdę duże. Możesz porównać w symulacji przez jaki odcinek pocisk w lufie będzie przyśpieszał. Symulacje typu QL i GRT nie uwzględniają tego problemu właściwie. Doszedłem do takich wniosków składając amunicję poddźwiękową do uzi i mini uzi. W żadnych obliczeniach nie moglem znaleźć sensownej zależności i np obecnie używana przeze mnie amunicja poddźwiękowa do mini uzi ma dokładnie taka samą prędkość wylotową w mini uzi i w shadowce mimo że długość lufy jest całkowicie inna. W symulacji jak "wydłużysz" lufę do 5m to pocisk nadal przyśpiesza mimo że ta sama symulacja informuje że po około 150mm lufy ciśnienie jest poniżej 100bar co jest już żadnym ciśnieniem.
Zauważyłem że jeśli określi się graniczne ciśnienie "rozpędzające" można na wykresie p/t określić szacunkowo prędkość wylotową dla innego ładunku prochu i daje to jakiś wynik poglądowy zbliżony do rzeczywistości.
Zanim zaczniesz składać tą amunicję zapoznaj się z tym opracowaniem - tutaj masz informacje jakie są minimalne siły przepchnięcia pocisku 7,62 przez lufę jeśli w symulacji nie uzyskujesz takich ciśnień nawet nie próbuj takiej naważki.
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a431357.pdf
Z powyższego opracowania wynika że około 30MPa - 300bar (fig. 13) jest potrzebne żeby pokonać opory tarcia - od tego miejsca orientacyjnie na wykresie p/t twój pocisk będzie zwalniał. Tak na oko to jest około połowa twojej lufy z tego wykresu powyżej. Dodatkowo w ar10 masz jeszcze otwór gazowy w lufie który obniży trochę i tak niskie ciśnienie.
Zauważyłem że jeśli określi się graniczne ciśnienie "rozpędzające" można na wykresie p/t określić szacunkowo prędkość wylotową dla innego ładunku prochu i daje to jakiś wynik poglądowy zbliżony do rzeczywistości.
Zanim zaczniesz składać tą amunicję zapoznaj się z tym opracowaniem - tutaj masz informacje jakie są minimalne siły przepchnięcia pocisku 7,62 przez lufę jeśli w symulacji nie uzyskujesz takich ciśnień nawet nie próbuj takiej naważki.
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a431357.pdf
Z powyższego opracowania wynika że około 30MPa - 300bar (fig. 13) jest potrzebne żeby pokonać opory tarcia - od tego miejsca orientacyjnie na wykresie p/t twój pocisk będzie zwalniał. Tak na oko to jest około połowa twojej lufy z tego wykresu powyżej. Dodatkowo w ar10 masz jeszcze otwór gazowy w lufie który obniży trochę i tak niskie ciśnienie.
Jeszcze nie utknął. Ale jeśli to w drugiej części lufy przy samej koronie. ogólnie rozumuje tak
- cały cykl pracy ar to 76 ms
- wpierw gazy prochowe odryglowują zamek
- czas drogi pocisku to 1,76 ms
- w połowie drogi na wysokości otworu bocznego będzie 220 barów, a w związków z odryglowaniem komory oraz juz pokonanie tarcia statycznego, powinno wystarczyć
- nie ma nic po angielsku żeby było jakowe takie ryzyko
- instalacja tłumika spowoduje że częśc cisnienia "powróci do rurki gazowej
- cały cykl pracy ar to 76 ms
- wpierw gazy prochowe odryglowują zamek
- czas drogi pocisku to 1,76 ms
- w połowie drogi na wysokości otworu bocznego będzie 220 barów, a w związków z odryglowaniem komory oraz juz pokonanie tarcia statycznego, powinno wystarczyć
- nie ma nic po angielsku żeby było jakowe takie ryzyko
- instalacja tłumika spowoduje że częśc cisnienia "powróci do rurki gazowej