Rejestracja Szukaj FAQ Zaloguj  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  format do druku Matryca Osadzająca
Matryca Osadzająca
Tadek
Odpowiedz z cytatem
W zależności od rodzaju pocisku, trzpień osadzający dotyka pocisku w odległości 1 – 5 mm od końca płaszcza. W zakupionych ostatnio pociskach ELD-X kontakt następuje na granicy płaszcza i plastiku.

1. Zastanawiam się czy nie spowoduje to deformacji plastiku.

2. Ze względu na występujące różnice długości pocisków zastanawiam się czy nie wpłynie to na pojemność użyteczną łuski.

Dorobić nowy trzpień tak by kontakt następował trochę niżej, na większej średnicy pocisku?

Z góry dziękuję za rady.

Pozdrowienia,

Tadek
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TadekWyślij prywatną wiadomość
huskys
Odpowiedz z cytatem
Tak,koniecznie musi być trzpień osadzający do pocisków typu V.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty huskysWyślij prywatną wiadomość
Tadek
Odpowiedz z cytatem
Dziękuję za odpowiedź.

Tak, jest to otwór stożkowy (w przekroju V) ale dla pocisków ELD-X stożek opiera się na styku pomiędzy płaszczem a plastikiem. Pomyślałem by zrobić stożek o minimalnie mniejszym kącie. Albo w dnie stożka wywiercić otwór o średnicy większej niż średnice czubka pocisku. Wtedy miejcie kontaktu stożka z ostrołukiem przesunie się w kierunku dna pocisku. Nie wiem tylko jak daleko z tym iść. Czy środek długości ostrołuku byłby dobry? Czy raczej trzymać się bliżej wierzchołka pocisku?
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TadekWyślij prywatną wiadomość
huskys
Odpowiedz z cytatem
Trzpień osadzający im bliżej ogiwu pocisku tym dokładniejsze osadzenie kolejnych pocisków.
Jakiego rodzaju matryca osadzająca,producent?
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty huskysWyślij prywatną wiadomość
oryks
Odpowiedz z cytatem
Ale podejrzewam, że wtedy będzie łatwo wciskał się w ten trzpień i powtarzalność diabli wezmą. Gdyby takie miejsce nacisku na pociski dawało lepszy efekt to przecież nie ma problemu aby matryce robić w ten sposób.
Może gdyby mieć osobny trzpień dopasowany do danego pocisku naciskający na większej powierzchni .....hmmm, wyleka w trzpieniu ? Jeden taki zrobiłem bo normalne niszczyły pociski TMK ale że testy z nimi były krótkie to nie powiem czy osadzanie było mniej lub bardziej precyzyjne.

_________________
elaboruję: .223Rem, 9x19, 6.5x47
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty oryksWyślij prywatną wiadomość
Tadek
Odpowiedz z cytatem
Dziękuję za uwagi.
Też pomyślałem by iść jak najdalej w kierunku dna pocisku. Jednak wtedy kąt pomiędzy osią pocisku a styczną do ostrołuku staje się coraz mniejszy i może dojść do zakleszczenia. Nie pomyślałem o tym co napisał powyżej oryks. Intuicja podpowiada mi, że styk trzpienia z pociskiem powinien być w ok. ¼ ostrołuku. Co Wy na to?

Za Oceanem też z tym walczą. Też są pomysły wiercenia większych otworów w trzpieniu. Ale tym sposobem powstaje krawędź, która chyba zrobi odcisk na pocisku.
Na razie prace zawiesiłem gdyż dwaj „moi” tokarze nie mają tak małych noży by wykonać stożek w trzpieniu. Szukam kogoś z tokarką stołową.

Matryca to: Lee Dead Length Seating Die
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TadekWyślij prywatną wiadomość
Bready
Odpowiedz z cytatem
Tadek napisał:

Na razie prace zawiesiłem gdyż dwaj „moi” tokarze nie mają tak małych noży by wykonać stożek w trzpieniu. Szukam kogoś z tokarką stołową.

Matryca to: Lee Dead Length Seating Die


Na tokarce stolowej to sobie mozesz do haubicy toczyc ,bo jezeli trzeba troche dokladniej to support tokarki powinien wazyc z 50kg aby nie bylo drgan noza.
A jak tokarze nie naja nozy to niech sobie wyszlifuja z plytek stali szybkotnacej.

Wracajac do trzpienia ,natluscic pocisk ,wypelnic otwor w trzpieniu klejem epoksydowym wsunac pocisk przy uzyciu luski (aby zachowac osiowosc tyl pocisku lekko osadzony w lusce) w matryce z wysoko ustawionym trzpieniem i pozostawic do stwardnienia zywicy.
Po stwardnieniu zywicy wiertlem wybrac czesc zywicy na koncu stozka aby nie bylo kontaktu przy osadzaniu z plastikowymi insertami pociskow.
Polacam zywice JB Weld jezeli jest dostepna w Polsce.

_________________
Pozdrawiam Bready
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty BreadyWyślij prywatną wiadomość
donkihot
Odpowiedz z cytatem
Cześć wszystkim, przepraszam że tak "wbijam z prywatą" ale i ja mam drobny problem z osadzaniem. Bready podpowiedz proszę co zrobić, jak Wiesz mam matrycę osadzającą LE. Wilson i ona właśnie w trzpieniu osadzającym ma otwór o dużej średnicy i choć mam dość luźną szyjkę to przy osadzaniu pocisk klinuje się w żerdzi osadzającej. próbowałem natłuszczać pociski i odtłuszczać i dupa. Czy suchy czy tłusty i tak się klinuje. Co robić?

_________________
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty donkihotWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autora
Bready
Odpowiedz z cytatem
Nie pamietam z jaka zerdzia osadzajaca matryce kupiles ,bo sa 2 rozne dostepne ,standartowa i do pociskow VLD.
Jezeli masz standartowa to wyjscia sa 2 ,albo dokupic zerdz do pociskow VLD ,albo sprobowac tego z zywica epoksydowa co opisalem powyzej.
Tylko jezeli bedziesz robil gnoazdo w zerdzi zywica to po stwardnieniu koniecznie usun zywice wiertlem ,jakies 2-2.5mm srednicy na szczycie stozka.
Jezeli bedziesz osadzal pociski z plastikowym insertem to srednica wiertla minimalnie wieksza od srednicy inserta.
No i tak zrobiona zardz pasuje tylko do jednego rodzaju pociskow.

Zanim zaczniesz sproboj jeszcz wypolerowac gniazdo w zerdzi ,papier wodny gradacji 1000 lub wiecej na mokro ,moze to wystarczy.

_________________
Pozdrawiam Bready
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty BreadyWyślij prywatną wiadomość
donkihot
Odpowiedz z cytatem
Właśnie wolałbym uniknąć żywicy bo nie wiem czy mi coś do łba nie strzeli i nie będę w przyszłości zmieniał pocisku. Ja wiem że dokupić nową żerdź to żaden problem, ale u nas czeka się na nią kilka tygodni. Spróbuję polerowania, ale zanim zacznę w nią ingerować może jakaś powłoka? teraz tak na szybko przyszło mi do głowy że przed następna elaboracją dobrze ja odtłuszczę i spróbuję nasmarować grafitem z ołówka? Tak czy inaczej coś z tym muszę zrobić.

_________________
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty donkihotWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autora
matthius
Odpowiedz z cytatem
Żywicę można stosunkowo łatwo usunąć.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty matthiusWyślij prywatną wiadomość
snajper
Odpowiedz z cytatem
Cytat:
jezeli trzeba troche dokladniej to support tokarki powinien wazyc z 50kg aby nie bylo drgan noza

Shocked Shocked Shocked
Pojechałeś po bandzie. Very Happy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty snajperWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autora
oryks
Odpowiedz z cytatem
Jakiekolwiek smarowanie trzpienia może i ułatwi wychodzenie pocisku ale także wciskanie się w niego więc jak na moje to nie jest dobre rozwiązanie.

_________________
elaboruję: .223Rem, 9x19, 6.5x47
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty oryksWyślij prywatną wiadomość
Tadek
Odpowiedz z cytatem
Jeśli chodzi o suport tokarki to jestem podobnego zdania jak Bready. Ale jak się nie ma co się kocha to…. Dlatego szukałem tokarki małej z małymi nożami. Ale wczoraj znalazłem dużą z małymi nożami i już jestem szczęśliwym posiadaczem trzpienia, który opiera się na pocisku w odległości ok. ¼ długości ostrołuku (nie licząc plastiku).
Dziękuję Kolegom za rady i za otwarcie oczu na sprawy, o których nie pomyślałem.
Pozdrowienia,
Tadek
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty TadekWyślij prywatną wiadomość
donkihot
Odpowiedz z cytatem
oryks napisał:
Jakiekolwiek smarowanie trzpienia może i ułatwi wychodzenie pocisku ale także wciskanie się w niego więc jak na moje to nie jest dobre rozwiązanie.

Właśnie robiłem amunicję na zawody, trzpień pokryty grafitem. Głębokość osadzenia bez zmian, za to nic się nie zakleszczyło. Na jednym ołówkowaniu zrobiłem wszytko czyli 52 sztuki.

_________________
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty donkihotWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autora
Matryca Osadzająca
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików do wiadomości w tym forum
Nie możesz pobierać załączników do wiadomości w tym forum
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  


Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
  
  
  Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  format do druku