9x19 +P

PAMIĘTAJ, ŻE ELABORUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Elaboracje sprawdzone oraz w fazie testów

Moderatorzy: wierzba, P_iter

AlphaStr
Posty: 97
Rejestracja: wtorek, 23 maja 2017, 23:09
Lokalizacja: Warszawa

9x19 +P

Post autor: AlphaStr »

Cześć,
niestety nie znalazłem nic w wyszukiwarce, stąd nowy temat.
Interesuję się strzelaniem praktycznym / obronnym z pistoletu. Część treningu chciałbym wykonywć na amunicji o dużej mocy (prędkości wylotowej), jednak nie mam doświadczenia w takiej elaboracji. Dotychczas skłądałem ten kaliber na lovexie d032 (na pewno się nie nada) i vectanie ba9, oczywiście biorę pod uwagę zakup innego prochu.
Ogólnie nie jestem początkujący w elaboracji, strzeliłem swojej dziewiątki mocno ponad 40 tysięcy sztuk.
Chciałbym składać amunicję podobną w odczuciu i balistyce do hornady critical duty 124gn +P. Zamierzm używać klasycznych pocisków FMJ do większości treningu i Hornady XTP od czasu do czasu.
Czy ktoś ma jakieś rady?
Awatar użytkownika
Spyderco
Posty: 185
Rejestracja: czwartek, 14 lutego 2019, 22:14
Lokalizacja: znienacka

Post autor: Spyderco »

Może RS12, naważki 4.00-4.30 dla pocisku 124gr i OAL 29,30? Masz lekko ponad 450J.
likker_runner
Posty: 1526
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2016, 10:07

Post autor: likker_runner »

Spróbowałbym przede wszystkim reverse-engineering'u. Rozcaliłbym nabój pod jaki ma być przeprowadzony trening (Hornady CD +P) i zważyłbym proch z niego, przy okazji patrząc czy jest np. kulisty dwubazowy czy być może nie. Zmierzyłbym też prędkość pocisku.

I potem zastanawiałbym się co dalej. Być może odtworzenie balistyki tego naboju będzie niemożliwe - bo producent ma np. dostęp do jakiegoś specjalnego prochu o lepszej progresywności niż dostępne dla elaborantów. A może poszli w rzeczy typu ograniczanie płomienia wylotowego.