Spalanie prochu w lufie a przewidywalnosc elaboracji
: środa, 01 września 2021, 08:43
Witam kolegów. Tak jak w temacie pytanie dotyczy prędkosci spalania prochu w lufie tzn. czasami programy podają ze proch spali sie całkowicie
- juz w lufie
- po opuszczeniu lufy.
Moje pytanie jaki to ma wpływ (bo pewnie ma) na przewidywalnosc elaboracji albo inaczej na zachowanie prędkosci wylotowej pocisku. No bo ( tak tylko myśle), jeśli proch spali sie całkowicie w lufie to wiemy ze powinien nadac pociskowi taka samą energie, natomiast jak sie spala po oouszczeniu lufy to nie wiemy ile sie go spaliło w lufie a tylko ten spalony w lufie nadaje energie pociskowi(chyba tak jest jesli nie to prosze o korekte). I teraz idąc tym tropem jezeli założenia są OK to należało by szukac takich elaboracji w których proch sie spali całkowicie w lufie. Tylko teraz gdzie? W połowie, 2/3,czy na samym końcu? O gorsza czasem chcąc uzyskac większą prędkosc dosypując prochu (jedna z metod) coraz większy procent spala sie poza lufą ( a nie wiemy ile i chyba nie wiemy czy zawsze tyle samo) No i własnie czy tylko elaboracje z całkowitym spaleniem w lufie sa powtarzalne czy nie ma to większego wpływu a należy dążyc do jak największej prędkości(z zachowaniem granic bezpieczeństwa)
- juz w lufie
- po opuszczeniu lufy.
Moje pytanie jaki to ma wpływ (bo pewnie ma) na przewidywalnosc elaboracji albo inaczej na zachowanie prędkosci wylotowej pocisku. No bo ( tak tylko myśle), jeśli proch spali sie całkowicie w lufie to wiemy ze powinien nadac pociskowi taka samą energie, natomiast jak sie spala po oouszczeniu lufy to nie wiemy ile sie go spaliło w lufie a tylko ten spalony w lufie nadaje energie pociskowi(chyba tak jest jesli nie to prosze o korekte). I teraz idąc tym tropem jezeli założenia są OK to należało by szukac takich elaboracji w których proch sie spali całkowicie w lufie. Tylko teraz gdzie? W połowie, 2/3,czy na samym końcu? O gorsza czasem chcąc uzyskac większą prędkosc dosypując prochu (jedna z metod) coraz większy procent spala sie poza lufą ( a nie wiemy ile i chyba nie wiemy czy zawsze tyle samo) No i własnie czy tylko elaboracje z całkowitym spaleniem w lufie sa powtarzalne czy nie ma to większego wpływu a należy dążyc do jak największej prędkości(z zachowaniem granic bezpieczeństwa)