egun - ostrzeżenie.

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Awatar użytkownika
P_iter
<font color=darkred>Administrator</font>

egun - ostrzeżenie.

Post autor: P_iter »

Za forum iweb.pl

Ostatnio wznowiły się (czasem udane) próby wyłudzenia/oszustwa poprzez eGun.

Sposób działania:
Licytujesz sobie wymarzony klocek i niestety ktoś był lepszy.
Po kilku dniach otrzymujesz e-mail wysłany przez portal eGun od osobnika twierdzącego, że kupujący się rozmyślił i że możesz to kupić za cenę, którą maksymalnie proponowałeś.
Często ten osobnik ma adres e-mail taki, jak nick sprzedającego.
E-mail jest napisany łamaną niemczyzną oraz angielszczyzną. Jeśli się zgodzisz, otrzymujesz numer konta i polecenie wpłaty.
Pójdziesz na to, pieniądzy już raczej nie odzyskasz, towaru nie zobaczysz.

Jeśli na dole pierwszego e-maila masz taki tekst:
Cytat:
ALLGEMEINER HINWEIS:
Die aktuelle Masche: Sie haben auf einen Artikel geboten und jemand, der sich als Verkäufer des Artikels ausgibt, bieten Ihnen den Artikel anbietet, angeblich weil mit dem Bestbieter kein Handel zustande gekommen ist.
Es existiert ein automatisiertes Verfahren für diesen Fall. Erreicht Sie eine entsprechende Mail über das Kontaktformular, ist es im besten Fall ein Versuch, Mail-Adressen zu sammeln, im schlimmsten Fall ein Betrugsversuch.
Antworten Sie NICHT auf diese Mail.
Sollten Sie entsprechende Angebote erhalten, bitten wir um kurze Weiterleitung an info@egun.de

GENERAL NOTICE:
The "buy my article cheaper" fraud attempt is back. In case you bid on an article and did not win it, someone may impost as the seller of the article and try to sell it to you, claiming the original winner did not buy the article.
Sellers have no need to use the contact form for that; it´s an attempt to collect your mail address in the best case, worst case a fraud attempt. Should you receive such an offer via the contact form, do not reply but forward the mail to info@egun.de

to jest to pierwsza oznaka bandytyzmu, a tobie powinny się włączyć dzwonki alarmowe.
Pozdrawiam
P_iter
SP0VIP
ODPOWIEDZ