Rejestracja Szukaj FAQ Zaloguj  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  format do druku Docieranie obejm montażu. (Temat podzielony)
piotrjub
Odpowiedz z cytatem
Wałek jest szlifowany czy tylko toczony ( powierzchnia)?
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrjubWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraGaduGaduSkype
mkuzel
Odpowiedz z cytatem
Technologia produkcji niech pozostanie tajemnicą firmy Very Happy
Tolerancja kształtu jak i dokładność wykonania jest na wyższym poziomie niż robi to Wheeler.
Co do chropowatości powierzchni to została tak dobrana aby zapewnić odpowiednie trzymanie pasty.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty mkuzelWyślij prywatną wiadomość
mkuzel
Odpowiedz z cytatem
Żeby nie zabrzmiało to wymijająco to jeśli przyjmiemy że chropowatości po szlifowaniu tradycyjnym to Ra 0.63 to docieraki te mają większą chropowatości
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty mkuzelWyślij prywatną wiadomość
andy7
Odpowiedz z cytatem
jmarcinkowski napisał:
Witam.

Mam taki od Kolegi mkuzel. Dotarłem nim już 4 montaże i z czystym sumieniem mogę polecić.

Pozdrawiam.


Mnie bardziej ciekawi jakich firm byly te montaze ?

Dwa, czy Recknagel'a tez trzeba docierac ? Mr. Green

Wink
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty andy7Wyślij prywatną wiadomość
piotrjub
Odpowiedz z cytatem
Jeśli monoblok to nie ale jeśli to osobne obejmy to zawsze.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrjubWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraGaduGaduSkype
sf.tr
Odpowiedz z cytatem
Czy przedmiotowe narzędzie poradzi sobie ze stalowym montażem ?
Pozdr. Krzych
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty sf.trWyślij prywatną wiadomość
mkuzel
Odpowiedz z cytatem
Witam
Materiał z którego został wykonany jest docierak spełnia wymagania dla docieraków stosowanych przemysłowo, więc bez problemu poradzi sobie nawet ze stalowym montażem ulepszanym cieplne.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty mkuzelWyślij prywatną wiadomość
dmx
Odpowiedz z cytatem
można też tak :
http://allegro.pl/prowadnica-walek-liniowy-fi-30-mm-l-500-mm-0-5-mb-i5676684373.html
http://allegro.pl/pasta-do-docierania-zaworow-pollux-niebieska-250g-i6731899380.html

pręta jest 50 cm, wiec można zrobić i docierak i przyrząd do ustawiania obejm.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty dmxWyślij prywatną wiadomość
mkuzel
Odpowiedz z cytatem
Pewnie że można, zależy co się chce osiągnąć. Jedynie w takim przypadku z racji twardości i gatunku materiału pręt nie zapewni prawidłowego trzymania scierniwa. Czego rezultatem będzie to, że ziarna scierniwa osądzać się będą w materiale obejm bo będzie on bardziej "miękki" przez co zaczniemy docierać wałek do obejm a nie na odwrót.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty mkuzelWyślij prywatną wiadomość
piotrjub
Odpowiedz z cytatem
mkuzel napisał:
Jedynie w takim przypadku z racji twardości i gatunku materiału pręt nie zapewni prawidłowego trzymania scierniwa. Czego rezultatem będzie to, że ziarna scierniwa osądzać się będą w materiale obejm bo będzie on bardziej "miękki" przez co zaczniemy docierać wałek do obejm a nie na odwrót.


z twojego wywodu wychodzi, że obejm aluminiowych nie można docierać twoimi wałkami Very Happy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrjubWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraGaduGaduSkype
mkuzel
Odpowiedz z cytatem
Tego nie powiedziałem. Duża zawartość grafitu w stopie zapewnia prawidłowe trzymanie scierniwa. halo!
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty mkuzelWyślij prywatną wiadomość
dmx
Odpowiedz z cytatem
Z tego co przeczytałem, to charakterystyka tego typu stali powinna zapewnić niezbędną twardość pręta.
Pozwolę sobie jednak zadać pytanie, które sporo wniesie.
Z jakiego materiału szanowny kolega robi swoje i narzędzie?
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty dmxWyślij prywatną wiadomość
mkuzel
Odpowiedz z cytatem
Widzę że temat schodzi na dość agresywną ścieżkę. Nie zamierzam się z nikim przepychać ta temat tego czy coś powieim czy nie. W razie gdyby kolega piotrjub chciał porozmawiać na temat różnych zalet i wat okreslonej obróbki ubytkowej zapraszam na rozmowę prywatną. Nr telefonu jest na początku postu.

Dla osób zainteresowanych rzeczywiście tematem:

- Wałek wykonany jest z żeliwa szarego z grafitem płytkowym
- Tolerancja średncy jak i odchyłki walcowości są na wyższym poziomie niż docieraki produkowane przez Wheeler Engineering
http://www.btibrands.com/product/scope-ring-alignment-and-lapping-kit-combo-1-30mm/
- Zestawem można docierać zarówno obejmy stalowe w tym ulepszane cieplnie jak i aluminiowe.
- Najlepsze rezultaty otrzymuje się przy motażach 2 częściowych. Rzeczywiście przy docieraniu montaży monolitycznych renomowanych firm efekty mogą być nało widoczne. Wynika to z technologii wytwarzana tych montaży i tego, że przy montażach monolitycznych unikamy efektu "przekoszenia jednej bazy względem 2 przy osadzaniu na broni"

Cytat:
Z tego co przeczytałem, to charakterystyka tego typu stali powinna zapewnić niezbędną twardość pręta.
Pozwolę sobie jednak zadać pytanie, które sporo wniesie.
Z jakiego materiału szanowny kolega robi swoje i narzędzie?


Pod względem czysto technologicznym materiał docieraka powinien być bardziej "miękki" niż materiał docierany. W przypadku odpowiedniego gatunku żeliwa ziarna materiału ściernego są samoczynnie wciskane w ściany docieraka, ze względu na dużą zawartość grafitu. Przy zastosowaniu twardego materiału należało by "zbroić" docierak poprzez wciskanie w niego ziarna ścierniwa przy pomocy twardszego materiału. Przy zastosowaniu prętów które proponujesz było by ciężko znaleźć twardszy materiał ( !!nie mówie że takiego nie ma!! ). Owszem jeśli chodzi o dokładnosć wykonania tych prętów to nie maił bym do nich zastrzeżeń, problemem jest twardość materiału.
Dla mnie jako inżyniera mechanika mało istotne jest czy wałek był szlifowany czy wyprodukowany inną technologią. Przecież szlifowanie na szlifierce bezkłowej daje inne rezultaty niż na slifierce kłowej. Istotne są tolerancje wymiarów i kształtów oraz chropowatość powierzchni. Technologia produkcji musi być tak zaprojektowana aby produkt spełniał pokładane w nim oczekiwania i jednocześnie jego cena była akceptowalna.

Pozwoliłem sobie załączyć krótkie opracowanie dlaczego warto docierać obejmy
Od samego początku chcę oferować produkty wysokiej jakości, spełniające oczekiwania klienta.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty mkuzelWyślij prywatną wiadomość
dmx
Odpowiedz z cytatem
dzięki za konkretną odpowiedź :-)
Po prostu brak informacji o zastosowanym do ich produkcji materiale (mam tu na myśli głównie amerykańskie sklepy) nasuwa pewne wnioski i wymusza pytania.
Zasadniczo ostatnio sam stanąłem przed dylematem czy docierać czy nie. Ostatecznie wybrałem inne rozwiązanie, tz montaż z wewnętrznym dodatkowym pierścieniem wykonanym z tworzywa.
Takie rozwiązanie wg opinii użytkowników tych montaży eliminuje konieczność docierania obejm. Ma tu na myśli montaż Burris Zee Ring Signature.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty dmxWyślij prywatną wiadomość
Docieranie obejm montażu. (Temat podzielony)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików do wiadomości w tym forum
Nie możesz pobierać załączników do wiadomości w tym forum
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  


Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
  
  
  Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  format do druku