Elaboracja 9mm Major - proszęo uwagi / opinie

PAMIĘTAJ, ŻE ELABORUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Elaboracje sprawdzone oraz w fazie testów

Moderatorzy: wierzba, P_iter

KrisSz
Posty: 216
Rejestracja: sobota, 13 maja 2017, 17:31

Elaboracja 9mm Major - proszęo uwagi / opinie

Post autor: KrisSz »

Rozpoczynam elaborację amunicji 9mm Major do IPSC Open. Akurat w tym rodzaju amunicji nie mam doświadczenia więc mam prośbę do kogoś kto ma praktyczne doświadczenie w składaniu takiej amunicji o uwagi czy metodologia podejścia jest dobra i czy ewentualnie powinienem coś zrobić inaczej niż założyłem.

Założenia:

Pistolet:
Bul SAS II UR Open (kompensator)

Amunicja:
9mm Major
Pocisk : Limitz 124 gn CUZn10 (miedziowane) - realne wagi 123,7gn - 123,8 gn
Proch: VV 3N38 - instrukcja VV pokazuje oal 29,5 pocisk 123 gn i naważkę startową 7.1 i maksymalną 8,2 gn
OAL: 29,95 mm

1. Ustalenie OAL

Maksymalny OAL ustaliłem przy pomocy "plunk testu" tzn wrzucam nabój do lufy i patrzę czy nabój wchodzi do końca i czy swobodnie wypada oraz czy swobodnie / łatwo obraca się w lufie (tzn czy pocisk nie opiera się na gwincie). Przy OAL 31,0 nabój wchodzi i wypada swobodnie ale jeszcze nie kręci się całkiem swobodnie. Przy OAL 30,5 mm wpada i wypada swobodnie i kręci się bez oporów. Zakładam że jest to maksymalny OAL przy pocisku LIMITz 124 który wybrałem. Żeby zapewnić margines bezpieczeństwa zakładam OAL 29,95 mm (i tak będę sprawdzał wszystkie naboje suwmiarką i w lufie czy OAL nie jest za długi lub czy pocisk nie opiera się jednak o gwint w lufie).

Pytanie czy taki OAL jest ok czy też 0,5 mm od pocisku do gwintu jest ok czy skracać OAL np do 29,5 (1mm luzu) ?

2. Proch

Wybrałem VV 3N38 ale będę jeszcze sprawdzał Hogdona Hs-6, Lovexa 37.1 i może Vectana SP2. Proch RS24 odrzuciłem bo mam złe doświadczenia z RS12.