Obróbka cieplna łuski

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Marcin J
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 01 stycznia 2023, 23:51

Obróbka cieplna łuski

Post autor: Marcin J »

Szanowne grono
Czytam to forum od lat
Dziś pokusiłem się o post a właściwie pytanie
Czy ten opis nadal obowiązuje czy coś ostatnio się zmieniło
Cyt
Proces hartowania i wyżarzania mosiądzu jest dokładnie odwrotny do procesu stosowanego w przypadku stali . Mosiądz twardnieje, gdy jest podgrzewany i pozostawiany do powolnego ostygnięcia; jest zmiękczany lub wyżarzany po podgrzaniu i nagłym ochłodzeniu.
Ostatnio zmieniony wtorek, 03 stycznia 2023, 02:14 przez Marcin J, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1318
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: piotrjub »

Nie wiem czy to jesteś tym kolegą z FB - Marcin Jaromin
Przypomnę że temat rozpoczął się od filmu który pokazał kolega Marcin Dyla, gdzie maszynką na palnik wyżarza przez parę sekund łuskę, następnie łuska ta stygła w temperaturze pokojowej.
Jeśli to ty jesteś tym kolegą Marcin Jaromin, to twierdziłeś że to co pokazał kolega to proces hartowania/utwardzania, dalej twoje twierdzenie było takie że aby prawidłowo przeprowadzić proces wyżarzania łuska powinna być schłodzona w wodzie.
Na początku chciałbym wyjaśnić ponownie, nie ma jedynej słusznej metody, jedni schładzają łuski wrzucając ją do wody inni pozostawiając ją to ostygnięcia w temperaturze pokojowej. Każda z tych metod jest OK, co kto wybiera to sprawa danej osoby.
Na tym forum jest nasz kolega toms który dysponuje sprzętem laboratoryjnym, i dziś rano robił testy między innymi aby pokazać że twierdzenie jakoby można było przeprowadzić proces hartowani/utwardzania łuski palnikiem podgrzewając ją przez ileś sekund i pozostawieniem jej do ostygnięcia w temperaturze otoczenia jest twierdzeniem po prostu idiotycznym.
Musisz zrozumieć proces hartowania mosiądzu, nie zrobisz tego palnikiem i podgrzewając tą łuskę przez ileś sekund, proces hartowania to proces trwający PARĘ GODZIN.
Dodam że nie chodziło w temacie o to która metoda jest lepsza, od razu przyznam ja tego nie wiem - mogę wyjaśnić dlaczego ja tak robię i uważam że tak jest dla mnie lepiej. Tylko dla dodatkowego wyjaśnienia, w elaboracji nie jest tak że czym łuska będzie bardziej miękka tym będzie najlepiej.
Może kolega Tomek pozwoli na dołączenie filmu jak robił testy, mi go udostępnił ale bez jego zgody nie umieszczę go, zgodził się na umieszczenie zdjęć, to tu je również zamieszczę.
Wracając to testu jaki dziś robił kolega Tomek - skopiuje opis z fb

Kolega Tomek zrobił dziś rano testy twardości łusek po procesie wyżarzania. Łuski firmy Lapua amunicja fabryczna, raz odstrzelone. Łuski po odstrzeleniu miały twardość - łuska wyżarzona i schłodzona w wodzie przed wyżarzanie miała twardość 104,4 HV po wyżarzeniu 98,3 HV ; - łuska wyżarzona i schłodzona w alkoholu przed wyżarzanie miała twardość 104,6 HV po wyżarzeniu 96,6 HV ; - łuska wyżarzona i schłodzona w temperaturze pokojowej przed wyżarzanie miała twardość 109,3 HV po wyżarzeniu 96,4 HV ; Kolega przesłał mi film z procesu badań, zdjęcia i wyniki. Zamieszczę zdjęcia aby każdy mógł zobaczyć na jakim sprzęcie to robił. Generalnie wychodzi że nie ma różnicy w twardości łuski w zależności od sposobu jej schłodzenia. Różnice paro procentowe są w praktyce pomijalne. Każdy sposób jaki wybierzemy jest dobry, który jest najlepszy dla nas sami określamy.
36222357-6604-44EE-8C1E-4946BA14C7DB.jpeg
36222357-6604-44EE-8C1E-4946BA14C7DB.jpeg (46,72 KiB) Przejrzano 641 razy
0E41C42C-252C-47F3-B958-81B8381D5DF0.jpeg
0E41C42C-252C-47F3-B958-81B8381D5DF0.jpeg (19,08 KiB) Przejrzano 641 razy
C0284392-B5CF-4257-9C71-7959F8E3D723.jpeg
C0284392-B5CF-4257-9C71-7959F8E3D723.jpeg (24,48 KiB) Przejrzano 641 razy
EBF53228-6387-4FD7-A086-86CE8A46C48F.jpeg
EBF53228-6387-4FD7-A086-86CE8A46C48F.jpeg (28,9 KiB) Przejrzano 641 razy
Podsumowując, hartowania/utwardzania palnikiem nie zrobisz, szczególnie jak podgrzewacz tą łuskę 6-8 sekund, pozostawienie łuski do schłodzenia w temperaturze pokojowej czy schłodzenie jej w wodzie jest praktycznie bez przyczyny na twardość łuski.
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1318
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: piotrjub »

Maszynka do wyżarzania kolegi Marka, czy tak ma wyglądać hartowanie/utwardzanie łusek

i tylko dlatego ma być to hartowanie/utwardzanie że łuski wpadają do naczynka gdzie nie ma wody?

Kolego Marcinie, to właśnie dla ciebie kolega Tomek zrobił dzisiaj z rana te testy.
Sprzęt laboratoryjny, kosztujący krocie, ty dalej nie wierzysz. Uparłeś się na teorie -
Łuski są wyżarzone tylko wtedy kiedy schłodzimy je w wodzie - tak nie jest, łuska jak schłodzi się w temperaturze pokojowej
jest również łuską wyżarzoną. Nie wiem czy tak trudno zrozumieć że łuska abyś przeprowadził proces hartowania/utwardzania
musi mieć większą twardość a nie być bardziej miękka. Nikt nie robi tego tobie na złość, nikt nie mówił że wiemy co i jak robić najlepiej.
Nie nazywaj nas betonem, bo nie zgadzamy się z twoją teorią hartowania/utwardzania łusek. Woda jest co prawda skarbem naszego świata,
ale uwierz w końcu podczas procesu wyżarzania jej stosowanie jest praktycznie bez znaczenia i testy Tomasza również to potwierdzają.
Koledzy ci pokazywali film z produkcji łusek firmy Lapua, ich łuski po wyżarzeniu również stygną w temperaturze otoczenia, to naprawdę
nie jest proces hartowania/utwardzania łusek.

Screenshot_20230102_223320_Chrome.jpg
Screenshot_20230102_223320_Chrome.jpg (85,23 KiB) Przejrzano 634 razy
Ostatnio zmieniony wtorek, 03 stycznia 2023, 00:30 przez piotrjub, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin J
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 01 stycznia 2023, 23:51

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Marcin J »

.
Ostatnio zmieniony wtorek, 03 stycznia 2023, 02:13 przez Marcin J, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr Kukier
Posty: 131
Rejestracja: piątek, 18 lutego 2011, 15:15
Lokalizacja: pomorskie

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Piotr Kukier »

Aaa, to o to cały ten cyrk! Żeby się pochwalić planami zakupu nowej, drogiej zabawki 🤷🙆🤦
5,6x52R, 30-06, 8x57JS, 7x57, 12/70, 16/70
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1318
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: piotrjub »

Sorry, czyli już nie twierdzisz że łuska wyżarzona jest tylko wtedy jak trafia do wody a hartowana/utwardzana jak stygnie w powietrzu?

Może źle zrozumiałem twoje pytanie.
Ale chciałbym ci uprzejmie ponownie wyjaśnić, nie patrz na mnie jak na osobę która cię łapie na głoszeniu teorii księżycowych. Pisałem ci że metale szlachetne jak również metale kolorowe to mój zawód. Mam naprawdę dużą firmę i zajmuję się tym ponad 40 lat. Hartowanie metali kolorowych w tym stopów miedzi jak również hartowanie metali szlachetnych robimy długo, są to czasami potrzebne procesy przy naszej produkcji. Nie zachowuj się jak dziecko, jeśli ktoś pokazuje ci że po prostu czasami fantazjujesz z teoriami. Ponownie ci napiszę że pierwsze procesy hartowania metali szlachetnych i mosiądzów robiłem pod koniec lat 70. Ponieważ dalej uważasz że wszystko wiesz najlepiej oczywiście uszanuję twoją prośbę o nie zabieranie głosu, Nie zmienia to faktu że życzę dużo zdrowia i znalezienia odpowiedzi na nurtujące cię pytania.
Pozdrawiam
P.S.
Cofam to co napisałem na fb - że jak chcesz poznać proces hartowania mosiądzu, to ci mogę go pokazać u nas.
Ostatnio zmieniony wtorek, 03 stycznia 2023, 05:46 przez piotrjub, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin J
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 01 stycznia 2023, 23:51

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Marcin J »

.
Ostatnio zmieniony wtorek, 03 stycznia 2023, 02:11 przez Marcin J, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1318
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: piotrjub »

Nie gniewaj się PA PA, na te fora z USA

A tak na marginesie, gdzie na fb zadawałeś pytania?

ja znajduje tylko i wyłącznie twoje posty gdzie zarzucasz nam brak wiedzy, że nie wiemy jak przeprowadza się prawidłowo proces wyżarzania.
Pisząc dodatkowo że trudno się walczy z betonem.

Powiem ci że masz jak to ty nazywasz, świetny sposób zadawania pytań :D

received_557565982892794.jpeg
received_557565982892794.jpeg (108,65 KiB) Przejrzano 590 razy
P.S.
To koledzy przysyłają mi zdjęcia twoich wypowiedzi, ja po pewnym czasie miałem już dość dyskusji z tobą i śledzenia twoich teorii.
I jeszcze jakiegoś mata nam zrobiłeś, czyli mam się czuć pokonany.
Ok przyjmuje to do wiadomości.
Ostatnio zmieniony wtorek, 03 stycznia 2023, 05:48 przez piotrjub, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin J
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 01 stycznia 2023, 23:51

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Marcin J »

Na twym poziomie nie mam z tobą szans
Pokonałeś mnie swym doświadczeniem
Właśnie dostałem opis procedury z Hornady - zaskakujące ;;pelenluz
Ps mam nadzieję że pomiar twardości jest zgodny z normą
Zwłaszcza jeśli chodzi o grubość materiału
Temat do zamknięcia
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1318
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: piotrjub »

Uff - teraz widzę co koledzy mi jeszcze dosyłają,
zamieszczę tylko jeden, nie wiedziałem że coś pisałeś do mnie.

Naprawdę tak jest jak piszesz ????

Dla stali hartowanie to jej utwardzanie

Natomiast dla mosiądzu hartowanie do jego zmiękczanie

Dla stali wyżarzanie to zmiękczanie

A dla mosiądzu wyżarzanie to utwardzanie

Wiesz co mnie przeraża, ty masz coraz ciekawsze teorie, a ja zostałem daleko w tyle ze swoją praktycznie nie wiedzą
Screenshot_20230103_035327_Chrome.jpg
Screenshot_20230103_035327_Chrome.jpg (69,22 KiB) Przejrzano 561 razy

P.S.
Ty tak nie bierz dokładnie swoich słów - Proces hartowania i wyżarzania mosiądzu jest dokładnie odwrotny do procesu stosowanego w przypadku stali.

W przypadku stopów miedzi lub mosiądzu fizyczny proces jest inny.
Chodzi o to że hartowanie to hartowanie i dla stali i dla mosiądzu, inaczej tylko przeprowadza się proces aby osiągną efekt dla tych metali.
Nie wiem czy to zrozumiałeś, proces hartowania ma zwiększyć twardość stali, ma również zwiększyć twardość mosiądzu.

Innych wypowiedzi już nie będę pokazywał ale są również bardzo ciekawe, widać że cechują się wielką wiedzą.
Patrz kolego jak ty się jednak uczysz, pokazywałeś filmik jak jakiś facet mierzy twardości łusek szczypcami Webstera i pisałem tobie,
że te szczypce mierzą grubość materiału min od 0,6 mm a nasze łuski najczęściej mają grubość 0,3 do 0,4 mm.

Wiesz że te profesjonalne twardościomierze na którym testował łuski kolega Tomek
Mają dwie fajne rzeczy
- Modele o niskim nacisku pomiarowym 0,4903 x 10-3N (0,05gf) oraz o nacisku standardowym.
Mają coś co się nazywa zmienna siła nacisku
- Poziomy uchwyt dla drutu, od Ø0,3mm do Ø4mm
Czyli mogą mierzyć nawet dość cienkie mosiądze, przykładowo drut o średnicy 0,3mm który jest ciężko zamocować ale już nie zmierzyć.
jkp44jkp
Posty: 380
Rejestracja: piątek, 11 października 2019, 05:53
Lokalizacja: Kraków

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: jkp44jkp »

Kurde, gdzie sie podzialy posty z odpowiedziami Marcina J.
Wyglada jakby Piotr dyskutowal sam ze soba.
Dobrze by bylo przeczytac co mial do powiedzenia zadajacy pytanie, nawet jesli byl w bledzie.
Dalo by to osoba o podobnym zapatrywaniu na ten temat mozliwosc weryfikacji swojego stanowiska.
uazior
Posty: 1
Rejestracja: wtorek, 03 stycznia 2023, 08:24

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: uazior »

Marcin J pisze: wtorek, 03 stycznia 2023, 02:35 Na twym poziomie nie mam z tobą szans
Pokonałeś mnie swym doświadczeniem
Właśnie dostałem opis procedury z Hornady - zaskakujące ;;pelenluz
Ps mam nadzieję że pomiar twardości jest zgodny z normą
Zwłaszcza jeśli chodzi o grubość materiału
Temat do zamknięcia

Musisz być naprawdę ważną personą Piszesz do FB żeby Ci dali dane kont powiązanych
Hornady opisuje Ci w o swoich procedurach - super zostaniesz znowu moim kolegą :)
Marcin J
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 01 stycznia 2023, 23:51

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Marcin J »

Jako że nie mam ochoty na kopanie się z koniem
Odszczekuje wszystko co powiedziałem
Przyznaje ołów hartuje się w wodzie - tego nie robić
Opis procesu z pierwszego posta jest błędny poprawiłem go
Poprawiony opis :
Proces hartowania i wyżarzania mosiądzu jest dokładnie odwrotny (TO NIE JEST PRAWDA :!: ) do procesu stosowanego w przypadku stali . Mosiądz twardnieje, ( To TEŻ NIE JEST PRAWDA :!: gdy jest podgrzewany i pozostawiany do powolnego ostygnięcia; jest zmiękczany lub wyżarzany po podgrzaniu i nagłym ochłodzeniu. ( TO NIE JEST PRAWDA JEST ODWROTNIE :!:
Osobą tu będącym wersie poprawiona radzę zapamiętać :!:
I usunąć z forum jak to napisał pewien człowiek herezje
Ponieważ korzystając z wyszukiwarki łatwo je znaleźć 8-)
Zdjęcie na którym jest pokazany proces jedynie słusznego obrabiania łusek jest jak najbardziej poprawny :!:
Zwłaszcza ta kupa łusek zaraz po nagrzaniu stygnąca długi czas powoduje ich zmiękczenie( patrz poprawiony opis) a zwłaszcza łuski w środku będą mięciutkie ( opis)
piotrjub pozwolisz że będę gorącym twym orędownikiem
Ale swoje łuski będę obrabiał po swojemu mylną metodą
Bez twego pozwolenia .

uazior za wczasu jednak zrezygnuje z tego zaszczytu ;;pelenluz

Współczuję wam ludzie :bh|:
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1318
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: piotrjub »

Słuchaj bez urazy, generalnie jestem fajny chłop i bardzo proszę nie gniewaj się na mnie.
Ja nie wiem wszystkiego najlepiej, i twój sposób elaboracji może być bardzo dobry, może być po prostu inny niż mój.
Tu nie chodzi o to abyśmy się wzajemnie przekonywali o wyższości świąt Bożonarodzeniowych nad świętami Wielkanocnymi.
Niektóre twoje twierdzenia na fb były fajne i ciekawe ale za chwile wstawiałeś takie informacje które burzyły mój spokój.
Podkreślę, ja nie staram się oceniać jak to robisz (elaboracja), mogę powiedzieć jak ją to robię i dlaczego.
Nasze procesy elaboracyjne mogą być inne ale to nie znaczy ze twój czy mój są złe.
Jeśli czułeś się urażony moimi wypowiedziami to bardzo przepraszam.
Awatar użytkownika
P_iter
<font color=darkred>Administrator</font>
Posty: 2584
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 11:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: P_iter »

Temat bardzo ciekawy i wart dyskusji. Mam nadzieję, że uda się rozmawiać bez zbędnych osobistych wycieczek i przytyków w merytorycznej dyskusji. Usunięte posty, to nie sprawa Administracji, tylko edycja zamieszczające go wpis. Proszę kontynuować, bo zagadnienie jest bardzo ciekawe i warto poczytać mądrych ludzi, mimo, że mają zgoła inne poglądy na sprawę.
Admin.
Pozdrawiam
P_iter
SP0VIP
Marcin J
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 01 stycznia 2023, 23:51

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Marcin J »

P_iter
Z całym szacunkiem to nie ma sensu to dyskusja z tymi samymi ludźmi co na FB
Niektórzy posłali mi nawet groźby na priv :shock:
Znajomy od lat właściwie były znajomy bał się odpowiedzieć na pytanie co się dzieje z mosiądzem po nagłym schłodzeniu
pytany bezpośrednio :shock:
Wolał zrobić ze mnie wariata :evil:
Groźby że za wyzwiska zablokuje skończyły się 46 zablokowanymi
Nie chcę robić ci roboty
A że do pełnego naczynia nic nie wlejesz - to szkoda czasu
Co do usuniętych postów
Były w nich naprzyklad nazwy broni i jej kaliber co też wywołało zazdrość i hejt ( komentarz nadal jest )

Dostałem odpowiedzi na swoje pytania gdzie indziej po wymianie argumentów może z 40 postów z kulturą
Szczegółowo z nazwami sprzętu ustawieniami danymi do elaboracji co do części graina i co do części sekundy od Niemca \:D/
Sprzęt już zamówiony ;;pelenluz
A u nas jak zwykle
Temat niech zostanie sam zobaczysz jaki będzie jej przebieg
Ale stawiam na kompletny paraliż jak u byłego znajomego z Siemianowic.
Doszło do tego że człowiek od którego postu wyszło wszystko dał posta coś w rodzaju uspokajającego i musiał go usunąć :shock:
Dramat :evil:
Awatar użytkownika
goostav
Posty: 757
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:12
Lokalizacja: Gdańsk i okolice

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: goostav »

piotrjub pisze: wtorek, 03 stycznia 2023, 12:52 Słuchaj bez urazy, generalnie jestem fajny chłop...
Ja potwierdzam, Piotr to fajny chłop, ale.jednak.jeden minus ma.... wódki nie pije!!!!
Goostav
Awatar użytkownika
rethempthoor
Posty: 422
Rejestracja: wtorek, 23 kwietnia 2019, 14:44
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: rethempthoor »

Panowie ja nie fejsbukowy więc nie wiem co tam za burza się działa ale zacząłem się zastanawiać o co chodzi.
Na filmach prezentujących działanie AMP wyciągnięte łuski są schładzane poprzez wytarcie ich mokrym ręcznikiem, według słów autora "nie ma to żadnego wpływu na odpuszczanie tylko pomaga utrzymać łuskę w palcach" następnie bada twardość mosiądzu pod mikroskopem. Facet raczej wie co robi.
Ciekawostką jest to, że mogą tego filmu użyć dwie strony sporu.
Jedni powiedzą, że jednak schładza łuski mokrym ręcznikiem.
Drudzy, że wyraźnie mówi, że to nie ma żadnego znaczenia dla twardości mosiądzu.
Moje doświadczenie jest takie:
Ja łusek nie schładzam, leżą sobie w kartoniku i stygną.
Podczas ostatniej sesji formatowania łusek 308WIN na 6.5CM zauważyłem, że po odpuszczaniu dużej ilości na raz i powolnym stygnięciu łuski zrobiły się na tyle miękkie, że zaczęły się deformować przy zbijaniu ramion.
Czyli wychodzi na to, że jak stygną powoli to stały się miękkie. Nie jest to żadna wielka teoria tylko spostrzeżenie z własnego doświadczenia.
Dawid
Awatar użytkownika
P_iter
<font color=darkred>Administrator</font>
Posty: 2584
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 11:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: P_iter »

Nie wiem jak przebiegała Wasza dyskusja na Facebooku, czy ewentualnie na jakiś innych forach. Tutaj, od wielu już lat sami użytkownicy trzymają wysoki poziom kultury osobistej i merytoryczność swoich wypowiedzi. Naprawdę, tylko bardzo zatwardziałych trzeba pożegnać. Chciałbym, aby tak zostało.
A co do tego tematu. Dyskusja jest o obróbce termicznej łusek? Bo nie wiem co ma do tego kaliber i model broni z której je pozyskano. Także, trzymajmy się tematu...
Admin.
Pozdrawiam
P_iter
SP0VIP
abersfelderami
Posty: 1151
Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2011, 09:07
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: abersfelderami »

goostav pisze: wtorek, 03 stycznia 2023, 19:24
piotrjub pisze: wtorek, 03 stycznia 2023, 12:52 Słuchaj bez urazy, generalnie jestem fajny chłop...
Ja potwierdzam, Piotr to fajny chłop, ale.jednak.jeden minus ma.... wódki nie pije!!!!
Szkoda faceta, ale "nobody is perfect".
po odpuszczaniu dużej ilości na raz i powolnym stygnięciu łuski zrobiły się na tyle miękkie, że zaczęły się deformować przy zbijaniu ramion.
Moze szyjki za ciasne (przy osadzaniu), albo zle odpuszczone.
Awatar użytkownika
Warsiawiak
Posty: 110
Rejestracja: czwartek, 09 czerwca 2016, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Warsiawiak »

Marcin J pisze: wtorek, 03 stycznia 2023, 18:04 Niektórzy posłali mi nawet groźby na priv :shock:
Jestem ciekawy , na prawdę :-k tych gróźb, bo jeżeli rzeczywiście były, to albo zgłoś to na policję albo przynajmniej wrzuć screenshota aby nie być gołosłownym - i nie zasłaniaj się ochroną danych osobowych ani niczym takim, bo to są poważne zarzuty.

Co do postów o usuwaniu naprężeń z szyjki łuski to powiem tak, pisałem Ci na eFBe żebyś się tym nie spinał, bo każdy elaboruje jak chce, jak uważa za stosowne, jak mu najlepiej wychodzi. To jest jego sprawa czy łuski będzie studził w powietrzu czy w wodzie czy innej substancji. Jeżeli taki proces zastosował i jego wyniki są dla niego najlepsze, to nie przekonuj na siłę że źle robi , skoro staje na pudle, zbiera trofea, ma satysfakcję z tego co robi.

Sądzisz, że ja się przejmuję tym, że ludzie pukają się w głowę gdy mówię im, że przez 6 lat elaboracji nigdy nie robiłem FL przed każdą kolejną elaboracją ? Tak opracowałem sobie system elaboracji który działał przez te wszystkie lata i nie widziałem powodu żeby to zmieniać skoro dawał mi super satysfakcję i rezultaty używając do tego seryjnej broni.

Zluzuj gorset , rób jak chcesz i daj innym robić jak uważają za stosowne.
A jeżeli już tak bardzo chcesz zagłębić się w badania to zajrzyj na https://www.ampannealing.com/articles/ ludzi którzy zjedli na tym zęby , poczytaj i NA BOGÓW, zachowaj to dla siebie bo obrzydzisz ludziom nie tylko FB ale i inne fora.
https://www.ampannealing.com/articles/4 ... icroscope/
Mid life crisis. Bigger toys for bigger boys :)
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1328
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: donkihot »

Nasi inżynierowie przed II wojną popełnili takie prace badawcze:
https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/4100/ ... _str17.pdf
Myślę że wystarczy przeczytać :wink:
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
sowland
Posty: 299
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 18:21

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: sowland »

Ja mam propozycję. Niech autor zamieści film na którym przeprowadził badanie co i jak a wszystko się wyjaśni 😉
R8 6,5x55 se 8x57 is T3 6,5x55 CZ Shadow2 Sig
Awatar użytkownika
Warsiawiak
Posty: 110
Rejestracja: czwartek, 09 czerwca 2016, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: Warsiawiak »

sowland pisze: sobota, 28 stycznia 2023, 20:35 Ja mam propozycję. Niech autor zamieści film na którym przeprowadził badanie co i jak a wszystko się wyjaśni 😉
Proszę SOWLAND , nie chcesz tego oglądać , uwierz mi na słowo. Było na grupie FB.
Nie wygrało laboratorium w którym przeprowadzono poprawne badanie , a przegrało z kombinerkami i palnikiem gazowym.
Tego nie da się odzobaczyć :mrgreen:
Mid life crisis. Bigger toys for bigger boys :)
sowland
Posty: 299
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 18:21

Re: Obróbka cieplna łuski

Post autor: sowland »

Warsiawiak pisze: sobota, 28 stycznia 2023, 21:42
sowland pisze: sobota, 28 stycznia 2023, 20:35 Ja mam propozycję. Niech autor zamieści film na którym przeprowadził badanie co i jak a wszystko się wyjaśni 😉
Proszę SOWLAND , nie chcesz tego oglądać , uwierz mi na słowo. Było na grupie FB.
Nie wygrało laboratorium w którym przeprowadzono poprawne badanie , a przegrało z kombinerkami i palnikiem gazowym.
Tego nie da się odzobaczyć :mrgreen:
Ja to widziałem. Dlatego poprosiłem o film żeby szersze grono to zobaczyło 😜
R8 6,5x55 se 8x57 is T3 6,5x55 CZ Shadow2 Sig
ODPOWIEDZ