[P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

[P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Witam,
W końcówce ubiegłego roku zakupiłem lunete IOR u użytkownika forum "kalmar". Był to dość długoletni użytkownik forum i wykonał sporo transakcji przez ten portal, także nie sądziłem na tamten czas, że po zakupie towaru u niego będzie jakiś problem. Zakupiona luneta okazała się trafiona. Jak to się mówi potocznie nie trzyma kuli. Luneta została w miesiąc po zakupie zamontowana u rusznikarza który ma dobrą renomę. Straciłem ponad 45 szt amunicji robiąc różne testy i za każdym razem wynik był ten sam. Po ustawieniu lunety nastawy trzymają przez 2-3 strzały a potem następuje nagłe przestawienie krzyża w losowym kierunku. I tak za każdą serią. Rusznikarz wcześniej nie wychwycił tego bo po ustawieniu krzyża na cel, oddał jeszcze 3 strzały i zamknął temat. Wcale mu się nie dziwie.
Z broni strzelały tez inne osoby. Wniosek zawsze ten sam. Ostatecznie karabin wrócił do rusznikarza i po sprawdzeniu innych podzespołów karabinu i zamontowaniu lunety na swoim sprawdzonym karabinie potwierdził wadliwość lunety. Niestety transakcja wykonana została telefonicznie a płatność poszła za pobraniem. Nie dysponuje jednak nr telefonu ani danymi sprzedawcy. Numeru nie zapisywałem a nadanie wyrzuciłem po odebraniu paczki. Próbowałem się kontaktować z kalmarem poprzez forum gdyż obiecywał że jesli luneta okazałaby się wadliwa przyjmie ją z powrotem. Tak się jednak nie stało. Nie sądziłem że będę miał kiedyś problem z jakimkolwiek użytkownikiem tego forum. Kalmar wykonał sporo transakcji przez forum i może ktoś ma namiary na niego. Chce dać mu szanse wytłumaczyć się ze sprzedawanego towaru zanim podejmę inne kroki.
Arek_78
Posty: 738
Rejestracja: sobota, 29 czerwca 2019, 08:20
Lokalizacja: Lubin

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Arek_78 »

Kupiłeś nową lunetę?
Awatar użytkownika
sokal
Posty: 876
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: sokal »

Nie handlowałem z nim ale w jednym z postów podaje email
markal73@poczta.pl może to coś pomoże
orkidez
Posty: 141
Rejestracja: niedziela, 27 stycznia 2013, 09:24
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: orkidez »

Greenhard a próbowałeś prawo - lewo max + góra - dół max ze 3x
Szkło raczej cenione może coś się zawiesiło zaskoczy i będzie ok
kahles
Posty: 523
Rejestracja: niedziela, 03 października 2010, 22:46

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: kahles »

Jakie kroki podejmiesz rok po zakupie?
Jaki jest czas na zwrot po zakupie na odległość chyba wszyscy wiemy...

Odeślij do IOR i jeśli stwierdzą wadę fabryczną to Ci naprawią...

International Warranty and
Service Procedures – Commercial Products
Step 1 – Lawful Shipping of Your Product(s) to IOR
Contact IOR S.A., at the contact information provided below, to receive a RMA (Return
Material Authorization) number for all items that are being returned for warranty, service,
or modifications. commercial@ior.ro, Phone: +40213244261
• IOR S.A.. will not perform any service without an RMA number.
• Complete the Factory Service or Factory Repair Form (Included in this document package)
• Record your factory authorized RMA number on the Factory Service or Factory Repair Form
• Items may be shipped directly to IOR S.A. at address listed above if you received IOR S.A.
approval.
• Comply with all export regulations of your country.
Step 2 – Lawful Returns of Your Product(s) From IOR
IOR S.A. is prohibited from shipping or receiving items from countries on the EU list of
Restricted Countries.
Is your country listed on the EU ? Yes or No
If you answered “Yes”: Advance to Section 1 in the documentation section.
If you answered “No”: Advance to Section 2 in the documentation section.
Section 1
Is your country on the EU? Yes or No
If you answered “Yes”:
Find the IOR local distributor / dealer.
Check with IOR for an updated list of EU distributor / dealer.
• No further documentation is required.
• Upon completion of your warranty or service work your item will be shipped to the local IOR
distributor / dealer.
• Upon receiving your item, the local distributor / dealer will ship your item to IOR. You are to
notify the IOR distributor or dealer and provide an address if you would like your item shipped to
you.
• Shipping charges are explained in the billing section below.
Section 2
If you answered “No”:
Find the IOR local distributor / dealer.
The following documentation is required to ship your item(s) back to you.
Include the following forms when shipping your item(s) to IOR.
For distributor / dealer :
• End User Statement / Nontransfer and Use Certificate must be sent to IOR in original before
delivery.
• Destination Control Statement must appear on the Commercial Invoice or Air Waybill of
Lading.
For Customer:
• Upon completion of your warranty or service work your item will be shipped to the local IOR
distributor / dealer.
• Upon receiving your item, the local distributor / dealer will ship your item to IOR. You are to
notify the IOR distributor or dealer and provide an address if you would like your item shipped to
you.
• Shipping charges are explained in the billing section below.
• IOR will apply for an Import/Export License, with the ANCEX (Romanian Agency of Export
Control) The application approval process can take up to 4 to 6 weeks.
• Shipping charges are explained in the billing section below.
• Be sure to include the additional necessary forms from listed above
Documentation must be precise. Slight discrepancies or omissions may prevent your
merchandise from being exported or even result in the seizure by the EU or your local
government customs. Most documentation is routine for freight forwarders and customs brokers,
but the exporter is ultimately responsible for the accuracy of their documents.
Any shipping charges that apply will be explained in the Billing section below.
Billing
Warranty Repairs
• IOR will pay the return freight charges on confirmed warranty repairs.
Customer Requested Service Work and Modifications
• The customer is responsible for all freight, insurance, duties, or other fees that may be accrued
in shipping items to IOR in the Romania
• The customer will be responsible for all charges for service work or modifications provided by
IOR
• Payment in full is required by wire transfer prior to the return of any product. Payment terms
subject to change without prior written notice.
• Service items being returned to distributor / dealer who has export licensing agreements will be
billed by them.
Packing
Exporters should be aware of the demands that international shipping places on packaged goods.
Exporters should keep four potential problems in mind: breakage, moisture, pilferage, and excess
weight.
Be sure the goods are prepared using these guidelines:
• Pack in strong containers, adequately sealed, filled, and protected when possible.
• Packages and packing filler should be made of moisture-resistant material.
• To avoid pilferage, avoid writing contents or brand names on packages.
• Other safeguards include using straps, seals, and shrink-wrapping.
Finally, because transportation costs are determined by volume and weight, specially reinforced
and lightweight packing materials have been developed for exporting. Packing goods to minimize
volume and weight while reinforcing them may save money, as well as ensure that the goods are
properly packed.
Labeling
Specific marking and labeling is used on export shipping cartons and containers to:
• Meet shipping regulations.
• Ensure proper handling.
• Conceal the identity of the contents.
• Help receivers identify shipments.
Exporters need to put the following markings on cartons to be shipped:
• IOR address: IOR S.A. , 4 Bucovina Street, sect. 3, 030393 Bucharest, Romania
• Shippers/exporters address.
• Country of origin.
• Number of packages if shipping multiple items. (I.e. 1 of 2 packages total)
• Packages should be clearly marked to prevent misunderstandings and delays in shipping.
• Any older or prior use markings must be completely removed from previously used packaging.
Insurance
Rough handling by carriers and other common hazards to cargo make insurance an important
protection for exporters.
The exporter is responsible for insurance. The exporter should either obtain its own policy or
insure the cargo under a freight forwarders policy for a fee. If the buyer neglects to obtain
adequate coverage, damage or loss to their merchandise will be the responsibility of the exporter.
I have read, understand, and comply with the requirements listed above.
Name of Exporter: _____________________________________
Address of Exporter: _____________________________________
_____________________________________
Signature of Exporter: _____________________________________
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Dziękuję wszystkim za informacje. Może i minął rok od zakupu ale już po dwóch miesiącach od pisałem do Kalmara o wadliwości lunety. Po prostu teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Każdemu może przytrafić się jakaś wpadka ale jeśli umawiamy się przed zakupem na 100% sprawny towar a jednak okazuje się wadliwy to chciałbym choć podjąć jakąś polemikę na ten temat. Lupka nie była droga ale dlaczego za każdym razem mam odpuszczać? Ja na te pieniądze musiałem pracować cięzko na zakładzie i jak chyba każdy licze na ich dobrą lokatę. Wyślę lunetę do IOR i zobaczymy co mi napiszą. Może naprawa nie będzie kosztować kroci.
Awatar użytkownika
azmoda
Posty: 658
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 00:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: azmoda »

kahles pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 00:11 Jakie kroki podejmiesz rok po zakupie?
Jaki jest czas na zwrot po zakupie na odległość chyba wszyscy wiemy...
No właśnie chyba nie wiesz, bo 2 tygodnie na zwrot to dotyczy zwrotu bez uzasadnienia a nie towaru wadliwego i do tego tylko przy zakupach dokonywanych u przedsiębiorców.

To jest zakup od osoby prywatnej i wada była ukryta a takie wychodzą po czasie. Równie dobrze mógł kupić tę lunetę nie przez internet i tak by się naciął bo wady nie widać przed kupnem. To bardziej pasuje do zakupów używanych aut gdzie mimo oględzin i kupowania osobiście po czasie się okazuje, że np. silnik dziurawy załatany silikonem byle sprzedać itp.
kahles
Posty: 523
Rejestracja: niedziela, 03 października 2010, 22:46

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: kahles »

azmoda pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 12:58
kahles pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 00:11 Jakie kroki podejmiesz rok po zakupie?
Jaki jest czas na zwrot po zakupie na odległość chyba wszyscy wiemy...
No właśnie chyba nie wiesz, bo 2 tygodnie na zwrot to dotyczy zwrotu bez uzasadnienia a nie towaru wadliwego i do tego tylko przy zakupach dokonywanych u przedsiębiorców.

To jest zakup od osoby prywatnej i wada była ukryta a takie wychodzą po czasie. Równie dobrze mógł kupić tę lunetę nie przez internet i tak by się naciął bo wady nie widać przed kupnem. To bardziej pasuje do zakupów używanych aut gdzie mimo oględzin i kupowania osobiście po czasie się okazuje, że np. silnik dziurawy załatany silikonem byle sprzedać itp.

Doceniam Twój czas i wywód oraz chęci oświecenia niewiedzących... podaj mi tylko dane sprzedającego bo kupujacy też ich nie zna...
Sądzisz że jakiś organ chwyci bajkę o tym że zabawka była uzywana przez rok przez kilka rąk w tym "renomowanych" a po roku doktoryzowania się przez ekspertów kupujacy postanawia ja zwrócić a sprzedajacego Johna Doe ustalić przez forum i wokandą zmusic go do zwrotu kasy...?
Błagam..! Troche realiów dopusćmy do siebie...
Podałem jedyną sensowna drogę.Naprawić i używać.Jest szansa że IOR to uzna i naprawi free lub da nowa lunetę...
Jest na niej numer i jesli kolejny "renomowany" nie habilitował sie z optyki i jej nie rozkręcał to jesli IOR badając sprawę dopatrzy się wady fabrycznej zrobi jak napisałem.
kahles
Posty: 523
Rejestracja: niedziela, 03 października 2010, 22:46

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: kahles »

Greenhard pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 10:45 Dziękuję wszystkim za informacje. Może i minął rok od zakupu ale już po dwóch miesiącach od pisałem do Kalmara o wadliwości lunety. Po prostu teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Każdemu może przytrafić się jakaś wpadka ale jeśli umawiamy się przed zakupem na 100% sprawny towar a jednak okazuje się wadliwy to chciałbym choć podjąć jakąś polemikę na ten temat. Lupka nie była droga ale dlaczego za każdym razem mam odpuszczać? Ja na te pieniądze musiałem pracować cięzko na zakładzie i jak chyba każdy licze na ich dobrą lokatę. Wyślę lunetę do IOR i zobaczymy co mi napiszą. Może naprawa nie będzie kosztować kroci.

To prawda tylko znasz prawniczy bełkot zaczynajacy sie od "...nie zachowania terminu..." ?
Mozemy liczyć tylko na przyzwoitość sprzedającego ale to w tych czasach czasem abstrakcja...
Wyślij do IOR.Teraz to i tak szmelc wiec nic nie stracisz a udać sie może...
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Rozmawiałem z WHBU i poradzili mi żeby faktycznie wysłać lunete do IOR co też zrobię. Co do spraw reklamacji u Kalmara to terminu dotrzymałem. W umówionym przez dwie strony czasie zgłosiłem mu fakt uszkodzenia towaru, więc proszę nie sugerować się tym dodatkowym czasem w którym sprzedający mnie olewał. Widziałem że wiadomość odczytał kilka dni po jej otrzymaniu, potem jeszcze kilka razy logował się na forum by ostatecznie zniknąć. Co do odpowiedzialności prawnej to KC reguluje również transakcje pomiędzy konsumentami i nie istnieje coś takiego że chłop obiecuje idealny stan techniczny, da słowo że przyjmie towar z powrotem jeśli będzie coś nie tak a potem sprzeda wadliwy towar, zrobi wrotki i oleje sprawę. Lupka zostanie wysłana do Rumuni i zobaczymy co ostatecznie powiedzą fachowcy i jakie koszty poniosę. Nie wiem jak wygląda u nich kwestia reklamacji towaru bez dowodu zakupu w kierunku wady fabrycznej ani jakie będą koszty ewentualnej naprawy. Jeśli stwierdzą że lupka uszkodziła się podczas leżakowania w szafie zanim została zamontowana na karabinie to odpuszczam temat.
Jeśli ktoś jednak będzie łaskaw udzielić mi na pw informacji odnośnie namiarów na kalmara to będę wdzięczny. Na tym etapie po prostu chciałbym ustalić dlaczego nie odpowiedział na moją wiadomość i jakie były ostatnie losy lunety, bo to może okazać się kluczowe w podejściu do procesu reklamacji. Może ma jakiś dowód zakupu etc. Nie wiem. Cokolwiek może pomóc sprawie doprowadzenia lunety do prawidłowego stanu technicznego. Obecnie jestem poirytowany tym że chłop obiecywał sprawny towar i mnie po prostu olał co już samo w sobie sugeruje że moje pretensje są zasadne.
Każdemu może przytrafić się wpadka bo czasem nie wiemy że coś co sprzedajemy mogło nieść ze sobą ukrytą wadę. Najważniejsze jest jak potem podejdziemy do rozwiązania problemu.
Luneta w piatek wyrusza do IOR, składał ktoś u nich może jakąs reklamację? Jak to dalej wygląda?
kahles
Posty: 523
Rejestracja: niedziela, 03 października 2010, 22:46

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: kahles »

Kahles, ostrzegam ponownie !
Administrator.
bambus0134
Posty: 88
Rejestracja: czwartek, 09 czerwca 2016, 14:29
Lokalizacja: WLKP

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: bambus0134 »

Może nie trzeba było od razu wysyłać jej do Rumuni a skontaktować się z serwisem Delty w Polsce, wiem że serwis robił usługi innym sprzętom np. lunetą Vortex.
Krisgda1
Posty: 91
Rejestracja: czwartek, 13 grudnia 2018, 05:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Krisgda1 »

Polecam serwis delty w Polsce. Naprawiają różne rzeczy. Ostatnio i np. US Optics :) skutecznie i szybko?
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Nie mogę dodzwonić się do serwisu w Rumunii a w formularzu uzależniają przyjęcie lunety od wcześniejszego kontaktu. Poza tym widziałem cennik usług i obawiam się że za naprawę zapłacę tyle ile dałem za lunetę :).
Muszę mieć Jakiś namiar na ten serwis o którym wspominaliscie czy to jakiś autoryzowany ich serwis?
Awatar użytkownika
rethempthoor
Posty: 501
Rejestracja: wtorek, 23 kwietnia 2019, 14:44
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: rethempthoor »

Dawid
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Dzwoniłem do delty. Ior ich przerasta i nie podejmą się naprawy. Ale w Rumunii w końcu odebrali telefon :)
snajper
Posty: 550
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 14:54
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Kontakt:

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: snajper »

Witam.Może już po sprawie ale polecam p.Szymański w Warszawie naprawia IOR-y.
Jest w firmie Artemix a raczej był teraz nie wiem.
Na 90% poszła paralaksa,IOR-y tak mają ja się spie....montaż.
Wystarczy lekka nieosowość i paralaksa pada.
Ciężko będzie udowodnić czy była zepsuta,czy się zepsuła po zamontowaniu.
Sprawdzi wyceni i będziesz wszystko wiedział.ja płaciłem 120zł tylko że z 10lt temu. \:D/
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Lunetę kupiłem z delikatnymi śladami po montażu ale były to dosłownie zarysowania a nie wgniecenia. Ojciec mi zresztą mówił że jak dla niego to skopana paralaksa bo mu krzyż latal w okularze ale zignorowałem to bo ojciec ma sporą wade wzroku i myślałem że coś mu się wydaje. Poszukam tego Szymańskiego.
bambus0134
Posty: 88
Rejestracja: czwartek, 09 czerwca 2016, 14:29
Lokalizacja: WLKP

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: bambus0134 »

Bo przed zamontowaniem lunety, warto sprawdzić osiowość samego montażu jak i jego powierzchnię styku z lunetą, wtedy znika wiele problemów z ich połączeniem https://youtu.be/8rFOtmWqBUI
tytus160
Posty: 309
Rejestracja: czwartek, 31 maja 2018, 09:17
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: tytus160 »

Ja kiedyś paralaksę w starej lunecie u zegarmistrza naprawiłem :) To też może być jakiś kierunek jak się nikt nie podejmie.
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Już dawno wyleczyłem się z pierścieni. Teraz montuje tylko monolity dobrych firm których nie trzeba przecierać ani ustawiać. Kiedyś to faktycznie ustawienie pierścieni zajmowało mi sporo czasu.
Pan Szymkowiak zgodził się spojrzeć na lunetę więc zobaczy co z tego będzie.
snajper
Posty: 550
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 14:54
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Kontakt:

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: snajper »

Szymkowiak nie wiem,Szymański jest ok.
https://www.cylex-polska.pl/firmy/szyma ... 93500.html
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Polecony zakład optyczny w Wawie podjął się naprawy. Dostałem wczoraj telefon że padła paralaksa i jakieś mocowanie mechanizmu regulacyjnego. Nie znam dokładnie tych podzespołów więc nie bardzo wiem o czym mówił technik. W każdym razie wiem już na pewno, że kupiłem uszkodzoną lunetę. Cóż, zdarza się ale nadal mam wiarę w to forum bo spotyka się tu niesamowitych ludzi :)
Naprawa zamknie się w 400 zł więc dramatu nie ma ale nie potrzebnie wywaliłem kilka stów na ammo i rusznikarza. Dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że to koniec tej historii, choć jeśli "kalmar" to czyta to niech wie że postawa jaką zaprezentował jest "do bani".
kahles
Posty: 523
Rejestracja: niedziela, 03 października 2010, 22:46

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: kahles »

Super!
Jak Kalmar czyta i ma cojones to niech choc honorowo pokryje koszty naprawy... Chyba że taniej mu zmienić konto na forum.Lustra jednak w które sie spoglada co rano nie da się wymienić... ;;pelenluz
jkp44jkp
Posty: 403
Rejestracja: piątek, 11 października 2019, 05:53
Lokalizacja: Kraków

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: jkp44jkp »

Mam pytanie. Skad pan wie ze ta luneta byla zepsuta przy sprzedazy? Skoro nie sprawdzil pan jej osobiscie po kupnie to jak mozna byc pewnym winy i zlej woli sprzedajacego. Rownie dobrze rusznikarz na zakladzie mogl ja upuscic, zalozyl na bron oddal trzy strzaly jak to sam opisales , bylo w celu to nic nie powiedzial. A jak sie pozniej okazalo ze jednak nie trzyma celu to tez nic nie powiedzial bo nie chcial ponosic kosztow, lub sam mogl stwierdzic ze Ty ja zniszczyles a teraz szukasz winnych.

W kazdym badz razie nie sprawdziles produktu samodzielnie po zakupie, oddales produkt w rece osob trzecich i troche kulawo kogos oczerniac nie mogac miec pewnosci ze to ta osoba jest winna.

Popelniles blad wiec wez te 400pln na klate i nie szargaj czlowiekowi reputacji.
Ostatnio zmieniony wtorek, 06 grudnia 2022, 07:57 przez jkp44jkp, łącznie zmieniany 1 raz.
wsteczniak
Posty: 308
Rejestracja: czwartek, 02 kwietnia 2015, 19:54

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: wsteczniak »

Miałem dwa przypadki gdy SF przycinał mi się na montażu, jeden na dwuczęściwym drugi chyba na jednoczęściowym a po demnotażu już nie. Może jakiś błąd w sztuce montażu lunety? Brak osiowości, zniekształcenie tubusa? Rusznikarzom też czasami coś nie wyjdzie.
Awatar użytkownika
Spyderco
Posty: 185
Rejestracja: czwartek, 14 lutego 2019, 22:14
Lokalizacja: znienacka

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Spyderco »

Kiedyś kupiłem jedną "jednostkę broni", mniejsza o to jaką i od kogo. Fakt jest taki, że po oglądaniu broni przez godzinę nie wyłapałem pewnej rzeczy i na strzelnicy okazało się, że trafiam do sąsiedniej tarczy. Naprawa kosztowała mnie pewną kwotę, po zakupie broń była u 2 moich kolegów, na gruntownym czyszczeniu i poprawkach mechaniki, nie wiem więc na jakim etapie doszło do uszkodzenia - w magazynie sprzedawcy, czy też u moich znajomków - żaden się nie przyznał.
Nie znam kolegi kalmara, w życiu nawet nie pisałem w jego wątku. Nie mniej żalenie się na lewo i prawo na jego osobę jest tak słabe, że nazwałbym to mocniej. Kupiłeś, po dłuższym czasie się budzisz i narzekasz. Chłopie, litości.
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Nie wiem w jakim miejscu popełniłem błąd literacki opisując przypadek zakupu tej lunety ale z pewnością kiedy mamy do czynienia z sytuacją w której zakupioną lunetę montuje rusznikarz i w dalszej kolejności lupka wykazuje rozległe uszkodzenia to nie możemy mówić o tym że popełniono bład po zakupie. Uszkodzenia lunety były na tyle rozległe że zwykle upuszczenie lunety marki IOR nie wystarczyły by do jej uszkodzenia. Padły dwie rzeczy, paralaksa i mechanizmy regulacyjne. Litości. NF można wbijać gwoździe (autentyczne), spadła mi kiedyś Delta razem z karabinem, kumplowi Docter, innemu SB, mojemu ojcu Nokta to z karabinem dawnych latach upadła chyba z 4/6 razy. Żadna z lunet po ponownym przestrojeniu nie uszkodziła się. Piszemy o marce IOR która nie jest raczej znana z lichej konstrukcji. Montaż był przecierany przez rusznikarza który zna się na rzeczy. Osiowość montażu była sprawdzona, bo o te dwie rzeczy pytałem fachowca przed oddaniem karabinu do montażu. Ja też nie raz montowałem lunety ale na monolitach. Teraz oddałem dalej bo nie mam przecieraków. Z tego co usłyszałem w zakładzie naprawczym to nawet gdybym źle zamontował lunete nie doszłoby do takiego rodzaju uszkodzeń do jakich doszło a na 100% nie po 6 strzałach z 308 z kompensatorem. Widziałem jak mysliwi potrafią zamontować lunety z dociskiem niszcząc tubus i ich karabiny nadal robią jakieś tam powtarzalne skupienie a my tu rozmawiamy o rusznikarzu który bierze nowy montaż, przeciera go i ustawia osiowość a pociski lądują w losowych miejscach na całej tarczy. Mam pewność że luneta była uszkodzona w czasie sprzedaży i mogę z pełną odpowiedzialnością obarczyć za to winą sprzedającego. Juz nie róbmy z siebie amatorów, którzy wezmą do rąk sprzęt i od samego patrzenia uszkodzą coś. Lunety montuje od lat sam i na trajektorii 300/600m z tego powodu problemów nie mam. Żalów nie wylewam, pomsty nie szukam ale też cicho siedzieć nie zamierzam. Kalmar był długoletnim użytkownikiem tego forum z długą listą sprzedaży. Mnie zastanawiało tylko dlaczego nie odpowiedział w umówionym terminie na moją wiadomość mimo tego że logował się na forum jakiś czas po tym jak mu ją wysłałem. Ustalenie prawdopodobieństwa zdarzeń co do przebiegu jej eksploatacji i zaobserwowanej dysfunkcji pozwoliłoby mi zaoszczędzić czasu i pieniędzy na bezsensowne szukanie winy po mojej stronie. Bo to może broń uszkodzona, może montaż, może amunicja a może strzelcy do dupy a może rusznikarz dał ciała.
Podsumowując całą tą sytuację to nie poważam ludzi którzy nie potrafią wziąć odpowiedzialności za swoje działania. Nawet jeśli skopałbym sprzedaż nie ze swojej winy to nigdy nie zostawiłbym ot tak kupca na pastwę losu. Jeszcze raz powtarzam, szukałem kontaktu do Kalmara licząc że w trakcie analizy sposobu użytkowania tej lunety zostanę nakierowany na coś co pozwoli podjąć decyzje co do jej dalszych losów i nie wiem, może naiwnie liczyłem na ciut uczciwości ze strony sprzedawcy. Jeśli ten odezwie się do mnie to spokojnie, mam sporą dokumentację na temat tego że luneta była już uszkodzona w trakcie sprzedaży.
Awatar użytkownika
Alert1a
Posty: 194
Rejestracja: środa, 24 maja 2017, 23:32

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Alert1a »

Do admina.
To jest dział "Pchli targ" czy agencja detektywistyczna?
Przecież Greenhard zamęczy nas wszystkich tą lunetą.
Litości.
kahles
Posty: 523
Rejestracja: niedziela, 03 października 2010, 22:46

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: kahles »

Alert1a pisze: wtorek, 06 grudnia 2022, 09:58 Do admina.
To jest dział "Pchli targ" czy agencja detektywistyczna?
Przecież Greenhard zamęczy nas wszystkich tą lunetą.
Litości.
To jest forum.Tu dzielimy się wiedzą.Możesz co najwyżej wnioskować o przeniesienie do innego działu.Jak się męczysz to czytaj ksiązki...


@ jkp44jkp

Tak.Wszyscy rusznikarze mają podłogę welurową z grubym włosem by w razie upadku lunety nie było na niej śladu.Tak ma też Szymkowiak w Poznaniu
by w razie czego nie brać odpowiedzialności za "spadnięte" lunety takie jak IOR które wytrzymują pewnie 50 BMG ale juz upadek je rozwala.
Świetna teoria.Pisz dalej


Dodam że znam osobiście Greehard i stać go pewnie na lepsze lunety.Komu się nie chce czytać nie zrozumiał intencji tego watku.Nie chodzi o lunetę,400 pln czy inne materialne...chodzi o zawód i negatywne emocje związane z tym że wchodzac na forum na którym jest się kilka lat wierzy się drugiej stronie a strona ta wpuszcza innego user w maliny.To jest przykre...
ps.Moze ja zawnioskuje o przeniesienie do innego działu i zamknięcie wątku tak by kazdy mógł wyciągnąc wnioski ze czerwona książeczka nie czyni z nas krystalicznie czystych bo chyba tym się kierujemy w zakupach.Tym ze nie wierzymy że ktos z "posiadający" może nas orżnąć...
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1444
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: piotrjub »

Opowiem przypadek chyba nawet z początku tego roku. Koleżanka kupiła lunetę NF (nowa) zamontował ją rusznikarz. Specjalnie jechała do niego po drodze na zawody. Podczas montażu uszkodzono między innymi regulację paralaksy, tak twierdzi przedstawiciel czyli firma Hubertus. Sprzedawca nie uznał gwarancji, naprawa na koszt kupującego chyba 800 zł. Nie ma jasnej klarownej na to zdarzenie odpowiedzi. Ja miałem zdarzenie z NF Competition regulacja elewacji latała tak Mimośrodowe, luneta nowiutka dopiero co zamontowana na broni, na lunecie nie było śladu ryski, sprzedawca nie uznał reklamacji stwierdził że pokrętło było uderzone. I miał rację w jednym, Panie Piotrze czy tą lunetę miał Pan tylko w swoich rękach, odpowiedziałem zgodnie z prawdą że kolega jeszcze z niej oddał parę strzałów, tylko wzruszyli ramionami. Miałem trzy wyjścia, odsyłają lunetę tak jak jest, wysyłają do USA (koszt wysyłki ponad 2tys zł które muszę pokryć) producent uzna bądź nie reklamację, oni naprawią tu na miejscu koszt naprawy (potraktowali mnie bardzo przyjacielsko) 550 zł. Wybrałem to ostatnie rozwiązanie, wymienili cały mechanizm regulacji i luneta sprawuje się świetnie.
jkp44jkp
Posty: 403
Rejestracja: piątek, 11 października 2019, 05:53
Lokalizacja: Kraków

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: jkp44jkp »

@ kahels
Skoro IOR wytrzymuje nawet 50 bmg to w ogole jak poprzedni wlasciciel mogl ja zepsuc?
Watpie zeby mial 50cal tak pozatym, wiec strzelal z mniejszych kalibrow, to jak mogl uszkodzic tego pancernego IOR'a. No chyba ze z premedytacja walil w niego mlotem.

NIe znam zadnego z zamieszanych i n ie oceniam tutaj ich charakterow.

Chodzi mi o to ze nabywca popelnil blad nie sprawdzajac produktu po zakupie a po oddaniu lunety w rece trzeciej osoby nie ma mozliwosci stwierdzic jednoznacznie ze nabyl uszkodzony produkt. To czy rusznikarz ma dywan czy nie to ma najmniejsze znaczenie. Rownie dobrze mogl uszkodzic ta lunete na 100 innych sposobow. Nie pisze rowniez ze ja uszkodzil. Moze rzeczywiscie sprzedajacy wiedzial ze sprzedaje bubla.

Sednem tutaj jest to ze bez sprawdzenia osobistego produktu po zakupie a oddaniu go osoba trzecim nie mozna oczerniac sprzedajacego i pisac jednoznacznie ze to on zawinil.

@ Wlasciciel watku

Jak mozesz miec dokumentacje na to ze luneta byla uszkodzona skoro rusznikarz po zamontowaniu lunety oddal karabin jako sprawny a Ty odkryles wade lunety dopiero pozniej?
Agent 007
Posty: 642
Rejestracja: piątek, 30 maja 2008, 10:28

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Agent 007 »

Dodam mały kamyczek do tego ogródka .
Mam lunetę IOR i lata temu padła mi paralaksa ( lunecie NIC się nie przydarzyło ) . Powodem był trochę za mocny zacisk na obejmie ( wbrew pozorom tubus nie jest taki pancerny ) . Wystarczyło zbyt mocno dokręcić ringi na tubusie ( nie było żadnych wgnieceń czy uszkodzeń aby była jasność ! ) ...........i jest kłopot , objaw jest taki iż luneta traciła ostrość obrazu po 2-3 strzałach . Pomogła wizyta u Pana Szymańskiego ( w Artemix lata temu ) i dokręcanie ringów z tzw. '' czuciem '' . Optyka służy i działa do dzisiaj bez problemu . Nie znając takich trików można uszkodzić lunetę przy montażu a ringi chyba nie były lapowane ( ale na 100 % nie jestem pewien )
Awatar użytkownika
Alert1a
Posty: 194
Rejestracja: środa, 24 maja 2017, 23:32

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Alert1a »

Panie kahles, skoro jesteś tak oczytany to przeczytaj regulamin.
Od tego typu spraw są:
- Sprawy różne, nie całkiem w temacie
- Linki tematycznie związane z forum
- Hyde Park
Nie odpowiadaj, nie odpisuj. Skończyłem ten temat.
kahles pisze: wtorek, 06 grudnia 2022, 10:47
Alert1a pisze: wtorek, 06 grudnia 2022, 09:58 Do admina.
To jest dział "Pchli targ" czy agencja detektywistyczna?
Przecież Greenhard zamęczy nas wszystkich tą lunetą.
Litości.
To jest forum.Tu dzielimy się wiedzą.Możesz co najwyżej wnioskować o przeniesienie do innego działu.Jak się męczysz to czytaj ksiązki...


@ jkp44jkp

Tak.Wszyscy rusznikarze mają podłogę welurową z grubym włosem by w razie upadku lunety nie było na niej śladu.Tak ma też Szymkowiak w Poznaniu
by w razie czego nie brać odpowiedzialności za "spadnięte" lunety takie jak IOR które wytrzymują pewnie 50 BMG ale juz upadek je rozwala.
Świetna teoria.Pisz dalej


Dodam że znam osobiście Greehard i stać go pewnie na lepsze lunety.Komu się nie chce czytać nie zrozumiał intencji tego watku.Nie chodzi o lunetę,400 pln czy inne materialne...chodzi o zawód i negatywne emocje związane z tym że wchodzac na forum na którym jest się kilka lat wierzy się drugiej stronie a strona ta wpuszcza innego user w maliny.To jest przykre...
ps.Moze ja zawnioskuje o przeniesienie do innego działu i zamknięcie wątku tak by kazdy mógł wyciągnąc wnioski ze czerwona książeczka nie czyni z nas krystalicznie czystych bo chyba tym się kierujemy w zakupach.Tym ze nie wierzymy że ktos z "posiadający" może nas orżnąć...
Awatar użytkownika
Tom-Gun
Posty: 145
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2015, 13:26
Lokalizacja: Wysokie Przestworza

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Tom-Gun »

Wypier***** z tym wątkiem do innego działu!
Awatar użytkownika
rethempthoor
Posty: 501
Rejestracja: wtorek, 23 kwietnia 2019, 14:44
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: rethempthoor »

Panowie, Wy tak na poważnie?
Rozumiem, że można mieć różne zdanie, rozumiem, że jedni będą bronić sprzedawcy, drudzy staną za kupującym. Takie życie. Ale żeby robić problem z tego, że to nie ten dział to już lekkie przegięcie. Jakie to ma znaczenie czy to będzie w pchlim targu czy w hyde parku? Pytam poważnie, chciałbym poznać Waszą motywację. Nie jest łatwo sklasyfikować ten wątek, nie zaśmieca to jakiś "szlachetnych" działów moim zdaniem. A pchli targ, jak sama nazwa wskazuje to takie miejsce gdzie można znaleźć różne rzeczy, nie rozumiem tego oburzenia.
Dawid
Awatar użytkownika
P_iter
<font color=darkred>Administrator</font>
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 11:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: P_iter »

Wątek zostaje przeniesiony. Proszę o umiar i ważenie wypowiedzi. Kolega Tom-Gun dostaje tygodniowe wczasy na ostudzenie emocji.
Administrator
Pozdrawiam
P_iter
SP0VIP
andy7
Posty: 1648
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 22:01
Lokalizacja: co skad ? Z miasta Hamow i Burkow

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: andy7 »

Troche czasu minelo i nie przebrnalem przez caly temat.

Generalnym importerem w Niemczech jest Fortmeier moze sprobowac wyslac do niego ?

:wink:
Awatar użytkownika
Greenhard
Posty: 549
Rejestracja: piątek, 20 października 2017, 11:27

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: Greenhard »

Dla aktualizacji i ostatecznego zakończenia sprawy. Luneta jakiś czas temu, została naprawiona przez serwis w Warszawie. Kopnięta paralaksa i zepsuty jakiś pierścień do czegoś czego nie pamiętam. Serwisant podejrzewał że powodem uszkodzenia lunety mógł być wstrząs. Upadek karabinu, samej lunety etc. Proszę żeby mi tu koledzy nie wciskali bzdur o uszkodzeniu lunety przez użytkownika. Przewinęło mi się przez ręce kilkanaście lunet zarówno z niskiej jak i najwyższej półki i nigdy nie zdarzyło mi się nic uszkodzić. Mam na tyle przyzwoitości że gdybym uszkodził lunetę wartą te śmieszne 1600 zł to nie dociekałbym odpowiedzi od sprzedawcy i wziąłbym to na klate ale w całym tym zamieszaniu chodziło o zwyczajną ludzką uczciwość i pomoc w znalezieniu rozwiązania, jeśli komuś nie pasuje to że nabywca próbuje dociec swoich racji lub omyłki w wyniku polemiki ze sprzedawcą to ja juz nie wiem czy ten bazarek na którym wystawiamy swoje fanty ma jakaś moc umowy dżentelmeńskiej czy to po prostu ma być "dziki zachód". Ja wierze w uczciwość i poszanowanie własności i oczekuje tego samego od innych a na pewno oczekuje prawa do nawiązania dialogu w nurtującej sprawie. Fakty są takie że oczekiwałem od sprzedawcy jedynie wyjaśnień i pomocy w naprowadzeniu na dalsze działanie w decyzji co robimy z lunetą. Sprzedawca olał temat z góry na dół i zostawił problem samemu sobie - TO SĄ FAKTY!!!
Dziękuję wszystkim kolegom za wsparcie i pomoc w znalezieniu rozwiązania. Temat do zamknięcia no chyba że ktoś chce dodać coś od siebie w tej sprawie to chętnie odpowiem na wszystkie komentarze.
Awatar użytkownika
opornik
Posty: 686
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 13:51

Re: [P] Szukam pomocy w ustaleniu danych forumowicza

Post autor: opornik »

A ile wyszlo ostatecznie za ta naprawe?
ODPOWIEDZ